تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رقابت شهرداری تهران و وزارت خارجه در سفرهای خارجی/ رکورد داران سفر در دوران قالیباف چه افرادی بودند؟

سفر‌های خارجی در ایران یکی از اجزای جدا نشدنی در سیستم مدیریت ایرانی است؛ سفر‌هایی که احتمالا حدود ۹۰ درصد آن بی نتیجه هستند و تنها باعث هدر رفتن پول بیت المال شده‌اند. شهرداری تهران در یک روزه همپای وزارت خارجه سفر‌های خارجی داشته است.

رکورد داران سفرهای خارجی شهرداری در دوران قالیباف چه افرادی بودند؟

رویداد۲۴  در سامانه شفافیت شهرداری تهران، جزئیات سفر‌های خارجی شهرداری تهران در سال‌های گذشته منتشر شده است. با جست‌وجو در این گزارش‌ها، نکات خواندنی جالبی را می‌توان پیدا کرد. این سفرها از سال 1394 تا 1397 دسته بندی شده است و هنوز اطلاعات سال جدید در این سامانه نیامده است؛ این یعنی برای بررسی سفرهای اصلاح طلبان در شهرداری تهران مدتی باید صبر کرد. هرچند از حضور 12 ساله مدیریت قالیباف، تنها به 2 سال دسترسی وجود دارد، اما همین 2 سال نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در سال ۹۴ حدود ۱۴۶ سفر خارجی در شهرداری تهران انجام شده بود که فقط ۹ مورد آن با هزینه طرف خارجی بوده است. این حجم سفرهای مدیران شهرداری تنها با وزارت امور خارجه قابل مقایسه است! این سفرها در دوره‌ای انجام شده که بخش عمده آن، ایران در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در تحریم‌های اروپا و آمریکا بوده است.

مهمرین سفر‌های شهرداری در سال ۹۴، سفر‌های قالیباف به مجارستان و روسیه بوده که هر سفر تیمی ۱۳ نفره در کنار شهردار تهران حضور داشتند و هزینه سفر آن‌ها از محل اعتبارات شهرداری تهران تامین شده است.

در سفر روسیه زهرا سادات مشیر استخاره همسر قالیباف هم در هیات همراه حضور داشته است. همسر قالیباف در آن دوره معاون قالیباف در شهرداری تهران بوده است. قالیباف در این سفر‌ها همراه با جمعی از معاونان و خبرنگاران و عکاسان همسو حضور یافته بود.

شهرام گیل آبادی هم در این سفر و سه سفر دیگر به اسپانیا و فرانسه در این سال حضور داشته که نشان از علاقه بیش از اندازه گیل آبادی به سفر‌های رایگان به کشور‌های اروپایی با هزینه شهرداری است.

گیل آبادی در سال ۹۵ در کنار سفر به ترکیه، ایتالیا و آلمان، سفری هم به آمریکای جنوبی داشته و به کشور‌هایی مثل برزیل، کوبا، کلمبیا و اکوادور سفر کرده است. آماری که از سفرهای گیل آبادی به دست آمده، آمار عجیبی است؛ رییس مرکز ارتباطات راهبری و امور بین الملل شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف از مرداد ۹۴ تا آبان سال ۹۵، ۴۸ روز در سفر خارجی بوده است. همچنین گیل آبادی از مرداد تا آذر سال ۹۴ ۲۷ روز در ایران حضور نداشته و بقیه روزها در تهران حضور نداشته است.

گشتاسب مظفری هم در رده بعدی علاقه‌مندان به سفر‌های خارجی قرار داشته است! سفر بامزه دیگر سفر ۱۵ روزه عبدالمقیم ناصحی عضو شورای شهر تهران به واتیکان، اتریش و فرانسه بوده است. این سفر برای شرکت در سمپوزیوم روند توسعه پایدار شهر‌ها بنا به دعوت پاپ در واتیکان و در ادامه شرکت در اجلاس مشترک مرکز در وین و توسعه مناسبات دوجانبه بوده است! نتیجه و دستاورد این سفر برای شهرداری تهران تا هنوز معلوم نشده است.

یکی دیگر از سفر‌های عجیب سال ۹۴، سفر میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی، عبدالحسین مختاباد عضوشورای اسلامی شهر، عابد ملکی شهردار منطقه ۲، مهدی محمود اقدم کارشناس متخصص معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و امیر صادقی کارشناس مرکز ارتباطات و بین الملل به آلمان و اتریش برای بازدید از تالار فیلارمونیک بوده است. اینکه نتیجه این سفرها با هزینه شهرداری تهران چه بوده نیز مانند سایر سفرهایی است که دستاورد آن هیچگاه مشخص نشد.

همچنین سفر سه نفره و پنج روزه مدیران ارشد و حراست سازمان‌های مرتبط با آلودگی هوا برای تحویل گرفتن تابلو‌های متغیر خبری به چین، یا سفر مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران و جمع ۷ نفره دیگری به روسیه برای حضور در نمایشگاه کتاب مسکو، از دیگر سفر‌هایی است که به نظر می‌رسد کمی غیر ضروری باشد و احتمالا دستاورد چشمگیری برای شهرداری نداشته یا به احتمال بیشتر اساسا دستاوردی نداشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان