تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

برنج‌های تقلبی شهروند و خسارتی که پرداخت نشد!/ نژادبهرام: شورای شهر تهران پیگیر ماجراست

این روزها خرید کالاهای اساسی و حیاتی حتی به قدر ضروری برای زنده ماندن، برای شهروندان کاری سخت شده است، حال در این میان فروش برنج مخلوط پاکستانی و ایرانی به نام و قیمت برنج ایرانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، موضوعی است که اما و اگرهایی را به جای گذاشته است.

ناگفته‌های برنجی که قراربود ایرانی باشد

رویداد۲۴ در آخرین روز‌های اردیبهشت ماه خبری فروش برنج ایرانی با برند هاشمی با قیمت هر کیلو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه شهروند منتشر شد، نکته عجیب خبر آنجا بود که تنها ۳۰ درصد این برنج ایرانی و ۷۰ درصد آن برنج پاکستانی بود. در پی انتشار این خبر، سریع القلم مدیرعامل شهروند سعی کرد در نشستی خبری ماجرا را فیصله دهد. او ماجرا را اینگونه توضیح داد: «زمانی که بخش اول این برنج‌ها وارد شد، بخش کنترل کیفیت از آن‌ها نمونه‌گیری کرد و اجازه ورود این برنج را داد، اما در بخش دوم واحد کنترل کیفیت پس از نمونه‌گیری متوجه شد که خلوص برنج با آنچه که مورد نظر ما بوده است، برابری ندارد، زیرا در بخشی از آن‌ها برنج ریزدانه وجود داشت و فاقد کیفیت مورد نظر بود.»

به گفته سریع القلم، «ماجرا دور روز پیش از حضور ماموران تعزیرات در فروشگاه شهروند، رسیدگی شده و دستور جمع‌آوری برنج‌ها صادر شده بود؛ اما تعزیرات به قوه قضائیه گزارش نوشت و قاضی دستور داد مابقی برنج‌ها با قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش برسند.» هرچند دستور رسیدگی برای این موضوع صادر شده اما به نظر می‌رسد ماجرا هنوز مختومه نشده است؛ هنوز تکلیف خریدارانی که به مجموعه‌ای تحت نظارت شهرداری تهران اعتماد کرده‌ بودند، مشخص نشده است؛ اینکه مدیران شهروند قرار است برای جبران خسارت خریداران چه کنند؟

نکته دیگر اینکه چگونه مدیران فروشگاه شهروند پس از فروش بخش زیادی از برنج‌های تقلبی، به ناگاه فهمیده‌اند تخلفی رخ داده و آیا این فروشگاه طی این مدت نمی‌توانست به صورت همزمان تیمی را مامور بررسی این مهم کند؟

از سوی دیگر تامین‎کننده برنجی که به قول سریع القلم سابقه ۱۱ ساله همکاری با این فروشگاه بزرگ را داشته و ناگهان مرتکب چنین تخلفی می‌شود کیست و چرا توسط فروشگاه شهروند نام این تامین کننده که خود مجموعه مذکور نیز وی را به مراجع قضایی ارجاع داده است، فاش نشده است؟

مدیران شهروند درباره این موضوع نیز پاسخ نداده‌اند که تکلیف سودی که از فروش ۵ تن برنج ترکیبی پاکستانی و ایرانی با قیمت برنج ایرانی حاصل این فروشگاه شده، چه خواهد شد؟

به گزارش رویداد۲۴، پس از مجوز سازمان تعزیرات برای فروش این نوع برنج با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان، روز ۳۱ اردیبهشت ماه، ۱۱۵ تن از این برنج با قیمت تعیین شده به فروش می‌رسد، این درحالی است که مقدار اولیه این برنج در فروشگاه‌های شهروند ۲۰۰ تن بوده است که به گفته مدیرعامل این فروشگاه ۵ تن آن با قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به رویداد۲۴ می‌گوید: تنها چند روز از این ماجرا گذشته است و فروشگاه شهروند در این مدت تنها توانسته مشخص کند که اولا چه میزان از این نوع برنج به فروش رسیده و میزان باقی مانده از این برنج در سطح فروشگاه‌های شهروند چه میزان است و در گام بعد هم نسبت به فروش آن با قیمت برنج پاکستانی یعنی کیلویی ۱۰ هزار تومان اقدام کرده که با توجه به بالا بودن تناژ برنج مذکور، انجام تمام این موارد زمان‌بر بوده است.

وی جبران خسارت افرادی را که این نوع برنج را با قیمت برنج ایرانی خریداری کرده‌اند وظیفه فروشگاه شهروند دانسته و ادامه می‌دهد: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر تهران حتما این ماجرا را پیگیری خواهیم کرد اما باید به این فروشگاه زمان داد تا مکانیسم لازم برای جبران خسارت را مشخص کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان