تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

ظریف: چرا باید به تماس پمپئو که لحن توهین‌آمیزی دارد پاسخ دهم؟

پاسخ وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری رویترز درباره احتمال برقراری تماس تلفنی بین او پمپئو: «پمپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟»
ظریف: چرا باید به تماس پمپئو که لحن توهین‌آمیزی دارد پاسخ دهم؟
رویداد۲۴ وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به خبرگزاری رویترز درباره احتمال برقراری تماس تلفنی بین او و همتای آمریکایی، تاکید کرد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
 
محمد جواد ظریف گفت: با وضعیتی که دولت کنونی آمریکا ایجاد کرده، دیگر نمی‌توان اتفاقی مانند بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی توسط ایران در آب‌های سرزمینی (سال ۲۰۱۶) را در صورت رخ‌دادن مجدد، به سادگی و سریعا حل کرد.

ظریف در گفتگو «رویترز» در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اکنون امکان حل سریع بحران‌های احتمالی بین ایران و آمریکا وجود دارد، گفت: «خیر، چگونه می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد؟»

وی همچنین درباره احتمال برقراری تماس تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا افزود: «پمپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟»
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
0
شما که بیشتر توهین میکنیین ...همه مسولای کشور هر زمان که بخوان میرن آمریکا با اونا شام میخورن بعد میان اما حتی از ینفر از مقامات آمریکا رو به این بهانه که دین و استقلال ما از دست میره به ایران دعوت نمیکنن ...بهتر نیست اونارو دعوت کنیین تا از نزدیک با مردم و فرهنگ ایرانی نه عراقی های ایران آشنا بشن؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان