تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده و رونمایی از آن تا پایان سال جاری خبر داد.

 رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سرپرست اداره کل حریم تهران به اتفاق شهردار منطقه ۲۰ و هیئت‌های همراه متشکل از مدیران ارشد شهری از اراضی و پتانسیل‌های موجود در محدوده حریم شهری نواحی ۳، ۵، ۶ و ۷ شهرداری منطقه ۲۰ و همچنین ظرفیت‌های مذهبی- تاریخی منطقه از جمله بقعه بی بی شهربانو، آثار تاریخی آتشکده ری و برج اینانج بازدید کرد.

مجتبی شکری سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی کلانشهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، باید طرح‌های متفاوت با نگاه همه جانبه برای استفاده از این ظرفیت‌های موجود برنامه ریزی شود.

شکری اظهار کرد: در این بازدید مذاکرات و تبادل نظر‌های لازم برای استفاده از پتانسیل‌های محدوده حریم منطقه ۲۰ انجام شد و افزود: شهرری با توجه به سبقه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود. ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را هم راستا با توسعه و پیشرفت منطقه ۲۰ برشمرد و گفت: به زودی شاهد اتفاق‌های شگفت انگیز و خاص در منطقه ۲۰ خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان شهر ری خواهد بود.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و تعامل با مناطق در قالب کمیته‌های تخصصی در حال برگزاری است، افزود: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده نهایی و تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود.

وی تأکید کرد در تدوین نهایی این طرح، نظرات و پیشنهادات تمام ذینفعان و دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ که از ابتدای سکانداری مدیریت شهری منطقه ۲۰ رونق کسب و کار، نگاه توسعه‌ای و تبدیل شهر ری به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی را به عنوان رویکرد برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری منطقه ۲۰ عنوان کرده بود، حضور سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران برای بررسی ظرفیت‌های شهرری را در راستای برنامه راهبردی مغتنم برشمرد و گفت: این بازدید در راستای برنامه راهبردی منطقه ۲۰ و تبدیل این منطقه به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی انجام شد.

افشار توسعه اقتصادی را رمز توسعه شهر ری برشمرد و افزود: حریم پیرامون ری، پتانسیل عظیمی است که ضمن حفاظت از آن قابلیت توسعه گردشگری و فضا‌های تفریحی را نیز دارد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه موقعیت‌های خاص شهر ری که قابلیت گردشگری دارند شناسایی شده اند، افزود: شهرری قابلیت تبدیل شدن به مقصد سفر‌های گردشگری تاریخی و مذهبی را دارد و تمامی برنامه‌های عملیاتی و طرح‌های شهری با این رویکرد طراحی و اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۱۷۶ کیلومترمربع از منطقه ۲۰ در محدوده حریم شهر تهران واقع شده است که بخشی از نواحی ۳، ۵، ۶ و همچنین کل سطح ناحیه ۷ را شامل می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان