تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

امروز؛ وزش باد شدید در ۹ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور طی امروز (۵ خرداد) گفت: شدت بارش‌ها طی سه روز آینده در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی و قم است.
امروز؛ وزش باد شدید در ۹ استان
رویداد۲۴ احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی امروز (۵ خرداد) در اکثر مناطق نیمه غربی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:طی فردا (۶ خرداد) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در شرق سواحل و شمال شرق کشور آغاز می‌شود که طی بعد ازظهر در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان احتمال رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی فردا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) تا آخر هفته عبور متناوب امواج تراز میانی از عرض‌های شمالی کشور سبب ناپایداری‌هایی در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود.

به گفته وظیفه همچنین روز سه‌شنبه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد ازظهر رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) در دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان و روز چهارشنبه (۸ خرداد) علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال استان مرکزی و قم است، گفت: روز پنجشنبه (۹ خرداد) شدت بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان است و احتمال سیلاب ناگهانی مسیل‌ها در مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا (۶ خرداد) کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ خرداد) وزش باد شدید در خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ خرداد) نیمه ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) نیمه ابری، در بعد ازظهر رگبار باران و گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان