تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

هشدار‌های مدیریت بحران در مورد طوفان

توصیه می‌شود که شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند و از تردد غیرضروری و حضور در فضا‌های باز، مجاورت ساختمان‌های متروکه و درحال ساخت و درختان خشکیده و بزرگ پرهیز کنند.
هشدار‌های مدیریت بحران در مورد طوفان
رویداد۲۴ به دنبال اخطاریه سازمان هواشناسی کشور در خصوص پیش بینی وزش باد شدید در تعدادی از استان‌های کشور از جمله تهران طی امروز و فردا، مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

داوود پنهانی دراین باره گفت: برابر اخطاریه سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال بارش رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران و همچنین احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال شرق استان تهران لازم است شهروندان مواردی را رعایت کنند. در همین راستا نیز توصیه می‌شود که شهروندان حتی‌المقدور در خانه بمانند و از تردد غیرضروری و حضور در فضا‌های باز، مجاورت ساختمان‌های متروکه و درحال ساخت و درختان خشکیده و بزرگ پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه باید اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کرد، گفت: استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در این شرایط بسیار خطرناک است. لازم است شهروندان از حضور در کنار تیر‌های برق و کابل‌های فشار قوی نیز خودداری کنند.

پنهانی اضافه کرد: همچنین شهروندان در صورتی که در خانه هستند نباید در تراس و پشت بام حضور پیدا کنند و تا پیش وزش شدید باد، لباس و اجسام سبک را از بند رخت، تراس و پشت بام بردارند.

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر توصیه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی در طوفان از درختان و تیر‌های برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند و رانندگان نیز با سرعت مطئمنه به رانندگی ادامه دهند و اگر با حجم زیادی از گرد و خاک مواجه شدند، خودروی خود را در حاشیه امن مسیر متوقف کنند.

پنهانی افزود: همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها لازم است شهروندان از حضور در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان