تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

هشدار هواشناسی؛ تا سه روز آینده در کنار رودخانه‌ها اسکان نکنید

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داد و به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی سه روز آینده خودداری کنند.
 رویداد۲۴در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: طی فردا و پس فردا (۶ و ۷ خرداد) به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای وجود دارد.

همچنین بر اساس این اطلاعیه طی امروز (۵ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، غرب کردستان، ارتفاعات فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان وزش باد شدید موقت و رگبار باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۶ خرداد) نیز احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه شرقی تهران، سمنان، نیمه شرقی مازندران، گلستان، ارتفاعات فارس، اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد، شرق چهار محال و بختیاری، نیمه غربی یزد، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان و از اواخر وقت در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وجود دارد.

همچنین سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود تاکید کرده است که طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) در ارتفاعات شمال شرق تهران، نیمه شرقی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، نیمه غربی یزد، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در پایان اطلاعیه خود به هموطنان توصیه کرده است که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند همچنین به سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود که تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.
برچسب ها: هواشناسی ، رودخانه
نظرات شما
پیشخوان