تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

عراقچی: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با کشورهای منطقه

معاون وزیر خارجه در توییتر خود هرگونه ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با آمریکا را تکذیب کرد و گفت آماده مذاکره با کشورهای منطقه هستیم.
عراقچی: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با کشورهای منطقه
رویداد۲۴ سید عباس عراقچی در پیامی توییتری نوشت: «به عمان سفر کردم و پس از آن به کویت و سپس قطر خواهم رفت. هیچ گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نداریم، اما آماده مذاکره با همه کشور‌های حوزه خلیج فارس برای برقراری روابطی متوازن و سازنده بر پایه احترام و منافع متقابل هستیم.»

معاون وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه در اولین مرحله از سفر منطقه‌ای خود وارد مسقط، پایتخت عمان شد. عراقچی قرار است پس از عمان به کویت و قطر سفر کند.
 
عراقچی در حالی این پیام توییتری را منتشر کرده که ترامپ در سفر خود به ژاپن به مقامات توکیو برای میانجی گری میان تهران و وانشگتن چراغ سبز نشان داده است. 
 
روزهای اخیر رسانه های ژاپنی از احتمال سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران در اواخر ماه خرداد برای مذاکره در ارتباط تنش ها میان ایران و آمریکا خبر داده اند. 
 
سال گذشته سفر آبه به تهران با بالاگرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا و خروج آمریکا از برجام لغو شده بود. همان زمان برخی زمزمه ها درباره مخالفت ترامپ با این سقر شنیده می شد. از این رو بسیاری بر این باورند که هر گونه سفر مقامات ژاپنی به تهران منوط به اجازه مقامات کاخ سفید است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان