تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کرده‌ایم/ به اشباع درتهدید رسیده‌ایم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما از توطئه‌های دشمنان نگران نیستیم و در آخرین فراز رویارویی با دشمن قرار داریم؛ به اشباع در تهدید رسیده‌ایم.

ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کرده‌ایم/ به اشباع درتهدید رسیده‌ایم

رویداد۲۴ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از دانشجویان نمونه شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران که عصر امروز در سالن همایش های شهید بهرامی برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهارداشت: همه کرامت، هویت و عزت ایران اسلامی از دفاع مقدس و ایستادگی در آن دوران شکوهمند است.

وی ادامه داد: وسعت و عظمت هر کشوری به اندازه خاک آن سرزمین نیست بلکه اندازه آن به وسعت ذهن، تفکر و اندیشه مردان و زنان و آزادی، فرهنگ، تفکر و استقلال مردم آن کشور است. کشور ما بزرگ می شود و جایگاه تمدنی خود را در دنیایی جدید پیدا می کند.

سردار سلامی با بیان اینکه آینده این کشور را جوانان می سازند، گفت: ما می خواهیم عصر طلایی کشورمان را با پیروی از اندیشه های بلند رهبر بزرگمان بسازیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی آمد تا عصر طلایی اسلام را مجدداً زنده کند، اما دشمنان انقلاب اسلامی نمی خواستند این اتفاق رخ داده و پیام انقلاب به جهانیان برسد به همین دلیل در مقابل انقلاب صف آرایی کردند. ما ۴۰ سال برای عزت ایران و اسلام مقابل این صف آرایی شیطانی ایستاده ایم.

سرلشکر سلامی جنگ استکبار با انقلاب اسلامی ایران را بر سر مدل حکومت دانست و گفت: آنها نمی خواستند بگذارند حکومتی با مدل ارزش های اسلامی در جهان شکل گیرد و حکومت اسلامی مدلی برای جهانیان شود به همین دلیل به مقابله با ایران برخاستند.

وی با اشاره ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: آنها فکر می کردند این کشور بر اثر ذهن جوانان و دانشمندان بزرگ می شود به همین دلیل آنها را در خیابان ها ترور کردند.

امروز ما یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیر هستیم

وی ادامه داد: ما جنگ های بزرگی را پشت سر گذاشته ایم و امروز سرافراز از همه آنها بیرون آمده و مقتدر تر از همیشه به پیش می رویم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دوران تحصیل در دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: زمان دانشجویی اصلاً تصور ساخت ماهواره را نداشتیم اما امروز ساخت ماهواره برای ما امری ساده شده است.

سردار سلامی در بخش دیگر از سخنان خود به دلایل و مسیر طی شده توسط فرزندان انقلاب اسلامی در ساخت موشک بالستیک اشاره کرد و گفت: ما می خواستیم داستان کشتی های جنگی و ناوهای هواپیمابر را در دریا حل کنیم و این مسئولیت را شهید طهرانی مقدم برعهده گرفت، اما این کار بسیار پیچیده بود و هدف قرار دادن یک کشتی روی دریا با یک موشک بالستیک کار بسیار دشوار و به ظاهر غیر ممکنی بود اما می بایست این کار را انجام می دادیم، تست های متعددی انجام شد و حدود ۱۲ سال پیش با فناوری آن زمان این اتفاق بزرگ و مسرت بخش افتاد و یک صفحه معادل یک سوم یک ناو هواپیمابر در دریا با موشک بالستیک هدف قرار گرفت و ما به داستان ناوها پایان دادیم.

وی افزود: امروز عرصه فناوری، عرصه شگفت انگیز هاست، ما در جنگ در این عرصه پیش رفتیم درحالی که در تحریم جهانی بودیم، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خود باوری پالایشگاه، هواپیما، نیروگاه هسته ای و موشک می سازیم و در نانو پیش می رویم و این نتیجه پیروی از ولایت فقیه است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر نقش محوری مقام معظم رهبری در پیشرفت های دفاعی و علمی کشور، تصریح کرد: زمانی که فرمانده هوافضای سپاه بودم رهبر معظم انقلاب به ما فرمودند که موشک ها باید نقطه زن باشد با این جمله افق جدیدی را پیش روی ما گشودند و ما پیش رفتیم تا به دقت صد در صد در اثابت اهداف رسیدیم.

ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کرده ایم

وی ادامه داد: امروز ما یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیر هستیم زیرا همه سناریوها دشمن را تجربه و آن را شکست داده ایم، دشمن امروز فشار حد اکثری در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رسانه ای و استفاده از گروه های تروریستی را امتحان کرده اما مردم ما پیش رفتند. ما توانسته ایم فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کنیم.

سرلشکر سلامی در بخش دیگر از سخنان خود به افول قدرت دشمن در مقابله با ایران اشاره کرد و گفت: شما افول و سقوط سخنان دشمنان را می بینید. زیرا امروز ایران دیگر به اندازه مرزهایش قوی نیست و امروز ایران یک قدرت مطلق منطقه است به همین دلیل از تهدیدات دشمن نمی ترسد.

وی تاکید کرد: امروز آمریکا در فلسفه سیاسی خود شکست خورده و گسترش نفرت جهان از آنها به دلیل شکست همین فلسفه سیاسی آنها است.

فرمانده کل سپاه افزود: جوانان ما شاید سیطره سیاسی آمریکا در چهل سال پیش را تنها در کتاب ها مطالعه کرده باشند اما ما در مقابل ان ایستادیم و امروز دشمن بسیار ضعیف تر از آن زمان است و ما بسیار قدرت مند تر از آن دوران هستیم. ما نیازی به موازنه قوا نداریم و معتقدیم موازنه تاثیر اهمیت بیشتری دارد، ما در عراق حضور نداریم و در سوریه تعداد اندکی مستشار نظامی داریم.

در آخرین فراز رویارویی با دشمن قرار داریم

سرلشکر سلامی گفت: همه می‌دانند ما در عراق حضور نظامی نداریم و در سوریه اندک مستشارانی داریم اما وقتی از میدان تاثیر سخن میگوییم یعنی اینکه معادله چگونه حل می‌شود.

وی ادامه داد: ما از توطئه‌های دشمنان نگران نیستیم و در آخرین فراز رویارویی با دشمن قرار داریم؛ به اشباع در تهدید رسیده ایم و مشکلات اقتصادی ما قابل حل هستند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با مدل مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی می‌توان بر مشکلات غلبه کنیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این آخرین فراز مواجهه ما با دشمن است، از آن عبور می‌کنیم و در خط مستقیم و هموار با شتابی قوی به پیش خواهیم رفت. ما این احساس سربلندی را حمل خواهیم کرد و پرچم را به جوانان خواهیم رساند تا فاتح قله‌های بیشتر پیشرفت و آبادانی در کشور باشند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان