تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد:

رشد ۲ درصدی دانش‌آموزان ابتدایی/ تحصیل ۸ میلیون و ۷۰ هزار نفر کودک اتباع در مدارس ابتدایی در سال ۹۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در سال گذشته با احتساب اتباع ۸ میلیون و ۷۰ هزار نفر بود که امسال به ۸ میلیون و ۲۲۹ هزار دانش‌آموز با ۲ درصد رشد رسیده است.
 
رشد ۲ درصدی دانش‌آموزان ابتدایی/ تحصیل ۸ میلیون و ۷۰ هزار نفر کودک اتباع در مدارس ابتدایی در سال ۹۷
رویداد۲۴ رضوان حکیم‌زاده در شست خبری صبح امروز اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار خوبی در بحث سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان داریم و خدمات ایران با کشور‌های توسعه یافته قابل مقایسه است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم سنجش را به دو سال قبل از دبستان عقب ببریم و همه کودکان ۴ تا ۶ سال تحت پوشش قرار گیرند.

حکیم‌زاده افزود: اگر سنجش به عقب‌تر بیاید، ورود مداخله‌ای بیشتر و موثرتر خواهد بود.

وی اضافه کردن: این سنجش در راستای عدالت است، زیرا موجب می‌شود مشکلات کودکان محروم شناسایی شود و تحت پوشش هدفمند قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناطق دوزبانه باید کودکان امکان دریافت و درک مطلب را داشته باشند.

وی افزود: در افت تحصیلی و تکرار پایه بررسی شد که بیشتر مشمول دو گروه کودکان است که کودکان دیرآموز و کودکانی است که در مناطق دوزبانه تحصیل می‌کنند و دوره پیش‌دبستانی را نگذراندند.

حکیم‌زاده گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۲ نفر کلاس اولی داشتیم که امسال به یک میلیون و ۵۰۱ هزار با ۱.۷ درصد رشد رسیده است.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در سال گذشته با احتساب اتباع ۸ میلیون و ۷۰ هزار نفر بود که امسال به ۸ میلیون و ۲۲۹ هزار دانش‌آموز با ۲ درصد رشد رسیده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان