تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
از تامین منابع مالی تا لیست نقل و انتقالات و کاهش هزینه‌ها

جلسه سرنوشت ساز برانکو – باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس طبق برنامه از پیش اعلام شده روز شنبه جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره با برانکو ایوانکوویچ حول شرایط فصل آینده برگزار خواهد کرد.

 رویداد۲۴ علیرغم اصرار باشگاه پرسپولیس مبنی بر باقی ماندن یک فصل دیگر از قرارداد این باشگاه و برانکو ایوانکوویچ، طرفین باید بر سر شرایط تمدید همکاری به توافق دست یابند.


آخرین مدیری که موفق به تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ شد، علی اکبر طاهری بود که در یک پروسه سه ماهه و بعد از مذاکرات پیاپی موفق شد سرمربی کروات تیمش را به ادامه همکاری به مدت دو فصل دیگر راضی کند. اکنون، اما در شرایطی که از قرارداد برانکو یک فصل دیگر باقی مانده، همه چیز به بند توافق مالی طرفین بستگی دارد تا موضوع ادامه همکاری رسمیت یابد.


طاهری زمانی با برانکو ایوانکوویچ تمدید قرارداد کرده بود که نرخ ارز ۳۶۰۰ تومان بود و این مساله فشار چندانی به باشگاه وارد نمی‌کرد و آن‌ها طی چند مرحله و در توافق با اسپانسر خود موفق شده بودند این مشکل را برطرف کنند. اکنون، اما قرارداد ثبت شده با برانکو با توجه به تغییر نرخ ارز به افزایش تقریبا سه برابری رسیده است. این در حالی است که در آن پاداش‌هایی در خصوص پیروزی‌ها، کسب جام و صعود نیز در نظر گرفته شده که باعث می‌شود بار مالی بزرگی بر گردن باشگاه بیفتد.


باشگاه چندی پیش موفق شده بود ۵۰۰ هزار یورو از مطالبات برانکو ایوانکوویچ را بعد از ۱۰ ماه به او پرداخت کند و این در حالی است که با احتساب پاداش‌ها و باقیمانده قرارداد او نزدیک به ۶۰۰ هزار یورو دیگر از آن باقیمانده مانده است که بعید است در شرایط فعلی باشگاه توان پرداخت آن را به این زودی داشته باشد.


باشگاه پرسپولیس طی روز‌های آینده در شرایطی به دنبال مذاکره برای تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ به مدت سه فصل دیگر است که طبق توافقات حداقل ۲۰ درصد به ارزش قرارداد قبلی او افزوده خواهد شد و این مساله ورای توافق در خصوص پاداش‌های جانبی خواهد بود.


مدیران تیم و اعضای هیات مدیره در شرایطی فردا یکی از حساس‌ترین جلسات خود را با برانکو ایوانکوویچ برگزار خواهند کرد که سرمربی کروات خود را در کانون توجه دیگر باشگاه‌ها می‌بینند و همین چندی پیش نیز او مذاکراتی با تراکتورسازی داشته و در پایان نشست خبری‌اش با سپاهان نیز آن را تایید کرد. شکست در مذاکره با برانکو در روز شنبه و پایان همکاری با این مربی که طی چهار فصل اخیر توانسته سه جام لیگ برتر، یک سوپرکاپ را کسب کند و اکنون نیز در آستانه دستیابی به جام حذفی است، یک شکست مدیریتی بزرگ برای مدیران تیم محسوب خواهد شد و مسلما هجمه بزرگی از سوی هواداران برای آن‌ها در پی خواهد داشت.




شایعه نزدیک به این باشگاه خبر از درخواست در این جلسه برای کاهش کادرفنی خارجی او می‌دهد. کادرفنی سرمربی کروات در حال حاضر با حضور ایگور پانادیچ، مارکو، زلاتکو کرانچار، کریم باقری و فرزاد حبیب اللهی شکل گرفته است و برآورد هزینه آن نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار می‌شود که باشگاه خواهان کاهش حداقل یکی از این نفرات است و احتمالا در جلسه روز شنبه در این خصوص نیز به صحبت خواهد پرداخت.


موضوع بعدی در جلسه با برانکو ایوانکوویچ مربوط به لیست ورود و خروج خواهد بود. با توجه به پایان لیگ در روز یکشنبه و همزمان با فینال جام حذفی، برانکو ایوانکوویچ بلافاصله ایران را ترک خواهد کرد تا برای استراحت راهی کشورش شود. موضوع مربوط به لیست نقل و انتقالات و برنامه شروع تمرینات و اردوی آماده سازی تیم و بازی‌های تدارکاتی نیز در این جلسه مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت تا شرایط برای لیگ نوزدهم نیز با گفتگوی طرفین به بحث گذاشته شود.


در نهایت، اما موضوع مهم درباره آینده کاری برانکو خواهد بود؛ مربی‌ای که طی این مدت ۵ جام برای باشگاه به ارمغان آورده و هواداران خواهان ادامه همکاری با او هستند و در سمت مقابل نیز افزایش قیمت ارز و مشکلات تامین منابع باشگاه را مجبور خواهد کرد تا پروسه گفتگو برای حتی کاهش این هزینه‌ها در مذاکره با برانکو را فراهم آورد تا در اجرای خواسته‌های او دچار مشکل نشود.


باید دید برانکو نیز که گفته می‌شود در این جلسه خواهان مشخص شدن وضعیت مالی‌اش است و احتمالا اعلام خواهد کرد با اعلام برنامه‌اش راهی کرواسی می‌شود و در صورت فراهم شدن منابع مالی و تامین خواسته‌ها به ایران بازمی‌گردد و باید دید در نهایت چه سرنوشتی برای طرفین رقم خواهد خورد.



احتمال اینکه جلسه مربوط به گفتگوی طرفین در خصوص آینده باشگاه به بعد از فینال جام حذفی و روز دوشنبه نیز موکول شود زیاد خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ به مدیران باشگاه اعلام کرده با توجه به فرصت کم باقیمانده تا جدال با داماش گیلان و سفر این تیم به اهواز که روز شنبه انجام خواهد شد، این جلسه به روز دیگری بعد از فینال موکول شود و باید دید در نهایت چه خواهد شد.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان