تاریخ انتشار: ۰۶:۳۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ایندیپندنت:

وجود اختلاف بر سر بیانیه نهایی سازمان همکاری اسلامی

رسانه‌ای وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حاضران در نشست سازمان همکاری اسلامی «هنوز» بر سر بیانیه نهایی اجلاس این سازمان در مکه به توافق نرسیده‌اند.
 رویداد۲۴ ایندیپندنت عربی از وجود اختلاف بر سر بیانیه نهایی سازمان همکاری اسلامی خبر دادرسانه‌ای وابسته به عربستان سعودی از وجود اختلاف بین سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی بر سر تدوین نهایی بیانیه اجلاس این سازمان خبر داد.

روزنامه الکترونیکی «ایندیپندنت عربی» که امتیاز انتشار آن به عربستان سعودی واگذار شده است، دیروز (پنجشنبه) به نقل از «منابع دیپلماتیک بلند پایه شرکت کننده در اجلاس سازمان همکاری اسلامی» نوشت که سران حاضر در این اجلاس بر سر بیانیه پایانی این نشست اختلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش، یکی از منابع عربی برجسته علت این اختلاف را این گونه اعلام کرد که «برخی از کشور‌های حاضر خواستار تغییر و اصلاح برخی از بند‌های مربوط به مسئله فلسطین و موضع این بیانیه در قبال ایران شده‌اند».

این منبع حاضر به توضیحات بیشتر در این باره نشده است، اما منبعی رسمی دیگر از کشور‌های شمال آفریقا گفته است که عدم توافق و اعلام برخی تحفظات از سوی برخی از کشور‌ها در ارتباط با بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی، مربوط به «کلمات و بندهای» بیانیه است.

اجلاس سران کشور‌های عضو همکاری اسلامی سومین اجلاسی است قرار است تا ساعاتی دیگر در شهر مکه مکرمه برگزار شود. طی بامداد جمعه اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب برگزار شده است.

بنا به گزارش ایندیپندنت عربی، وزرای امور خارجه این کشور‌ها تا صبح پنجشنبه طی جدول زمانی اعلام شده، در حال آماده سازی بند‌های بیانیه بودند و بعد از آماده شدن آن و موافقت اعضاء، از سوی رؤسا در اجلاس قرائت خواهد شد.

۵۷ کشور در چهاردهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی مشارکت دارند و به رغم اینکه ایران عضو این سازمان است، به این اجلاس دعوت نشده است.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مکه ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان