تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

دادگاه «علنی» خاتمی بدون مجوز انتشار محتوای جلسه برگزار شد!

دومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی به اتهام بیان اظهاراتی درباره تقلب در انتخابات سال ۸۸ امروز در حالی بدون مجوز انتشار محتوای جلسه برگزار شده که قرار بود این دادگاه علنی باشد.
دادگاه «علنی» خاتمی بدون مجوز انتشار محتوای جلسه برگزار شد!
رویداد۲۴ دومین جلسه علنی دادگاه رضا خاتمی امروز شنبه در حالی برگزار شد که بار دیگر برخلاف علنی بودن این دادگاه اجازه انتشار جزییات آن به خبرنگاران حاضر داده نشد.

احسان بداغی خبرنگار روزنامه ایران که در این جلسه حضور داشت در توییتر خود نوشته: علنی بودن دادگاه رضا خاتمی هم در نوع خودش جالب است؛ جلسه اول گفتند خبرنگار‌ها بیایند، اما نباید چیزی بنویسند. امروز هم برای ١٠ نفر جا بود، ۵تا سهم افرادی از خود قوه قضاییه، ۵تا هم برای همراهان آقای خاتمی و خبرنگاران. کاش محرم بودن مردم فقط در شمارش تعداد گلوله‌های نجفی خلاصه نمیشد.
 
حجت کرمانی، وکیل پرونده محمدرضا خاتمی در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه به طور علنی با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، اصحاب رسانه و نماینده دادستان برگزار شد و کیفرخواست از سوی نماینده محترم دادستان قرائت شد.

تصاویر بیرون دادگاه امروز نشان میدهد سعید شریعتی، علی شکوری راد، فیض الله عرب سرخی و آذر منصوری از جمله فعلان سیاسی ای بوده اند که رضا خاتمی را همراهی کردند.
 
اتهام سید محمدرضا خاتمی، نشر اکاذیب مرتبط با مصاحبه او با سایت رو در رو بوده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ محمدرضا خاتمی در مصاحبه‌ای با برنامه "رودر رو" که در شبکه ویدئویی آپارات قابل دسترسی است، گفته بود که در سال ۸۸ هشت میلیون رای در ستاد انتخاباتی وزارت کشور به صندوق‌ها اضافه شده است.
 
خاتمی گفت: این اطلاعات را "به نقل از منابع مطلع" جناح اصولگرا در ایران به دست آورده است. او در آن برنامه، انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شد، "کودتای انتخاباتی" خواند.

خاتمی در مصاحبه با برنامه رو در رو این انتخابات را "ناسالم" خواند و گفت: "در آن انتخابات حتماً تقلب صورت گرفته است".
 
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران آذرماه سال گذشته در نشستی خبری گفته بود: "اخیرا آقایی گفته بود که در انتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد که چه مدرکی دارید، به اظهارات زید و عمرو استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است".
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمدرضا خاتمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان