تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
دسته گل آقا یحیی

ذوب‌آهن 0 - العین 2؛ از ارزشهای فوتبال ایران کم شد

در حالی که انتظار می‌رفت ذوب‌آهن بتواند از سد العین پر ستاره در فولادشهر بگذرد اما در عین ناباوری آنها دو گل دریافت کردند و حذف شدند.
رویداد24- یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که با بهترین خط دفاعی و بیشترین امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده بودند هفته گذشته در بازی رفت مقابل العین امارات به تساوی ارزشمند یک بر یک رسیدند تا امیدهای زیادی برای راهیابی به جمع هشت تیم نهایی داشته باشند اما آنها امشب با گل دقیقه 12 لی میونگ جو غافلگیر شدند و در مسابقه‌ای که کاملا نمایش متفاوتی نسبت به دیدارهای اخیر ارائه کردند و حملات بسیار کمی داشتند دومین گل را نیز در نیمه دوم روی ضد حمله خوردند تا با باخت 2 بر صفر ایران را از داشتن نماینده در یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا محروم کنند.

 

استادیوم: فولادشهر اصفهان / تماشاگر: 15هزار نفر
داور:کیم جونگ هیوگ(کره جنوبی) ؛ کمک ها: یونگ کوانگ یول و کیم یونگ ها(کره جنوبی)

 

ذوب‌آهن ایران

 

محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی (مسعود حسن زاده 69)، وحید محمدزاده، علی حمام ، هاشم بیک‌زاده(43- مهرداد قنبری)، مهدی مهدی‌پور، قاسم حدادی‌فر، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان(37- دانیال اسماعیلی‌فر)، محمدرضا عباسی و کاوه رضایی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

العین امارات

 

خالد عیسی، احمد اسماعیل، مهند سالم، محمد احمد غریب، محمد فیض، احمد برمان (راشد عیسی 81)، محمد عبدالرحمان، دانیلو آسپریلا، لی میونگ جو، عمر عبدالرحمان(محمد فوضی) و دیانفرس داگلاس (باستوس 66)

سرمربی: زلاتکو دالیچ

 

شرح گل

 

ذوب‌آهن 0- العین 1(دقیقه 12: لی میونگ جو): عمر عبدالرحمان با حرکت از جناح چپ و سر توپ زیبا به علی حمام، توپ را به لی میونگ جو رساند تا این بازیکن کره‌ای با ضربه‌ای فنی دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

 

ذوب‌آهن 0- النصر 1(دقیقه 63: دانیلو آسپریلا): ضد حمله العین را محمد عبدالرحمان با پاس در عمق تماشایی به آسپریلا فرستاد تا او با سرعت از نژادمهدی عبور کند و گل دوم العین را به ثمر رساند.

 

شرح نیمه اول

 

ذوب‌آهن در دقایق ابتدایی مالکیت توپ را در اختیار گرفت و به دنبال ایجاد روزنه از خط دفاعی العین بود اما تعلل آنها در خلق موقعیت موجب شد بازیکنان العین از دقیقه 8 خود را با جو ورزشگاه وفق دهند و اولین شوت را به سمت دروازه ذوب‌آهن بزنند. پس از آن تیم اماراتی با حرکت از جناحین قصد نفوذ به محوطه جریمه ذوب را داشت که دقیقه 12 موفق شد روی حرکت عمر عبدالرحمان و ضربه زیبای لی میونگ جو گل اول را برای العین به ثمر برساند و کار شاگردان گل‌محمدی را سخت‌تر کند.

بعد از این گل مجددا این بازیکنان العین بودند که میل به ایجاد موقعیت داشتند و ذوبی‌ها در لاک دفاعی فرو رفته بودند تا اینکه در 15 دقیقه پایانی نیمه اول آنها به خودشان آمدند و با شوت از راه دور و سانتر از جناحین شانسشان را برای گلزنی امتحان می‌کردند که البته در یکی از آنها اگر احسان پهلوان خودخواهی نداشت و با تعلل زیاد خودش را هم مصدوم نمی‌کرد ذوب‌آهن می‌توانست به گل تساوی برسد و نبض بازی را در دست بگیرد اما دفاع خوب العین اجازه خودنمایی به شاگردان گل‌محمدی نداد تا آنها چشم به نیمه دوم برای صعود داشته باشند.

 

بهترین بازیکن

 

دانیلو آسپریلا ستاره کلمبیایی و گران قیمت العین امشب برای صعود تیمش سنگ تمام گذاشت؛ او با نفوذهای خطرناکش از جناح راست زمین و بین مدافعان ذوب‌آهن بارها آنها را آزار داد و با گل نیمه دوم خود بازی خوبش را تکمیل کرد.

 

اتفاق ویژه

 

ذوب‌آهن که بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا را تا پیش از این مسابقه در اختیار داشت امشب در عین ناباوری دو گل روی ضعف خط دفاعی‌اش دریافت کرد تا سومین نماینده ایران نیز از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 8: نفوذ آسپریلا از سمت راست محوطه جریمه و ضربه او به سمت دروازه را محمدزاده به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 28: شوت پشت محوطه لی میونگ جو از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به داگلاس به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 31: شوت بی‌دقت روی پای از مهدی‌پور با فاصله زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 32: خودخواهی پهلوان ذوب‌آهن را از رسیدن به گل محروم کرد؛ او پس از حرکت به سمت دروازه ذوب‌آهن در حالی که رضایی در موقعیت بهتری قرار داشت به کار خود ادامه داد و با دریبل سه نفر در زدن ضربه آخر موفق عمل نکرد.

دقیقه 38: نفوذ سریع آسپریلا به پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن و شوت سنگین بیرون پا و زیبای او با کمترین فاصله ممکن از کنار دروازه مظاهری به اوت رفت.

دقیقه 44: احمد غریب در موقعیت بسیار مناسبی توپ را به آغوش مظاهری فرستاد.

دقیقه 2+45: شوت آسپریلا بدون برخورد به بازیکنی آرام آرام از خط عرضی زمین عبور کرد.

دقیقه 47: سانتر اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین با دفع ناقص مهند سالم نزدیک بود وارد دروازه النصر شود که خالد عیسی توپ را از زیر طاق به کرنر فرستاد.

دقیقه 50: سانتر احمد غریب نزدی بود با دفع ناقص محمدزاده و حمام روبه‌رو شد و نزدیک بود کار دست ذوب‌آهن دهد که نژادمهدی توپ را دور کرد.

دقیقه 52: ضربه آزاد عمر عبدالرحمان پس از برخورد به دیوار دفاعی ذوب‌آهن به محمد العراقی رسید که شوت این بازیکن به گوشه دروازه را مظاهری با شیرجه بلند تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 54: سانتر تماشایی و بادقت کاوه رضایی از سمت راست زمین را احمد اسماعیل نزدیک بود به اشتباه وارد دروازه خودی کند که خالد عیسی این توپ را مهار کرد.

دقیقه 58: سانتر حدادی‌فر از کرنر را مدافعان العین سراسیمه دوباره به کرنر زدند.

دقیقه 62: حملات پر دامنه ذوبی‌ها با شوت اسماعیلی‌فر یک کرنر را به دست آورد.

دقیقه 67: کاوه رضایی با وجود عبور از خالد عیسی نتوانست دروازه العین را باز کند.

دقیقه 73: نفوذ آسپریلا روی پاس در عمق فوق العاده ی  عمر عبدالرحمان را مظاهری با خروج به موفق دفع کرد.

دقیقه 3+93: شوت داخل محوطه کاوه رضایی از داخل محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: سانتر مهدی‌پور و ضربه سر حسن‌زاده با برخورد به سر اسماعیل تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 6+90: ضربه اسماعیلی‌فر پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه العین به اوت رفت.

 

در حاشیه

 

* فیلیپه باستوس و ابراهیم دیاکی که در بازی رفت عملکرد خوبی برای العین داشتند در این مسابقه روی نیمکت قرار گرفتند.
* مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن به دلیل آسیب دیدگی در فهرست تیمش حضور ندارد.
* گل‌محمدی نسبت به بازی رفت با آوردن نژادمهدی به جای هادی محمدی تنها یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده است.
* سه خبرنگار اماراتی برای پوشش دیدار نماینده کشورشان به فولادشهر آمدند.
* احسان پهلوان ستاره بازی‌های آسیایی ذوب‌آهن در دقیقه 37 به دلیل مصدومیت جای خود را به دانیال اسماعیلی‌فر داد.
* در خلال نیمه اول هواداران ذوب‌آهن همچنان وارد ورزشگاه می‌شوند.
* ذوب‌آهن دو تعویض اجباری در نیمه اول انجام داد.
* دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول لحاظ شد.
* تماشاگران ذوب‌آهن پس از دریافت گل دوم تیمشان کم کم ورزشگاه را ترک کردند.
* گل‌محمدی در لحظات پایانی ناامید روی نیمکت نشست.
* پنج دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم لحاظ شد.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان