تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

هرجا طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم/ خطای بزرگ این است که کسی تصور کند در برابر گردن کلفت‌های عالم نمی‌شود ایستاد

رهبر معظم انقلاب فرمودند:زرنگ بازی سیاسی «ترامپ»، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نمی دهد، باید امریکایی ها نزدیک نشوند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم امام(ره) آغاز شد

رویداد۲۴ رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی‌اُمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه‌الله، سخنرانی کردند.

رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) فرمودند: سی سال از آن روز وداع تاریخی و بدرقه با شکوه و بی نظیر مردم با امام بی نظیرشان انجام دادند، گذشت. در این سی سال تلاش‌های زیادی صورت گرفته است برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود. شیطنت‌های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام، راه امام در اداره‌ی کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود.

ایشان افزودند: سی سال است از طرف دشمنان گوناگون و از طرف بعضا افراد غافل اینگونه تلاش‌ها صورت می گیرد لکن واقعیت این است عکس خواسته دشمنان صورت گرفته است. یک نشانه آن همین اجتماع عظیم امروز است.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود که خدا به او داده بود، این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود.

ایشان فرمودند: امام شجاع، با حکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزگار، دلبسته به خدای بزرگ بود. امام مردمی بود و ظلم ستیز که با ظلم کنار نمی‌آمد.

رهبر انقلاب یادآور شدند: امام مردی بود عدالت‌خواه و طرفدار مظلومان. با مردم صادق بود و با مردم همانجوری سخن می گفت که احساس قلبی ایشان بود.

ایشان خاطرنشان کردند: جاذبه‌ امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال می‌گذرد اما روز قدس کهنه نشده است.

آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاست‌های استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعیشان این است که مسئله‌ فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ میشنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را. در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث می‌شود که مسئله قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود نه به وسیله توده‌ی مردم و متن مسلمان‌ها. این نشانه جاذبه امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه‌ای در دنیا با این نمی‌تواند برابری کند.

ایشان فرمودند: البته من همینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر می‌کنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند.

رهبر انقلاب با طرح این مساله که معنای «مقاومت» چیست؟ بیان کردند: یعنی انسان راهی را انتخاب کند که آن را راه حق و درست می‌داند. در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را متوقف کند.

ایشان افزودند: یک وقت در یک جاده ای انسان به مسیری برخورد می‌کند یا در حرکت کوهستان که می‌خواهد به قله برسد به صخره ای برخورد می‌کند. بعضی‌ها وقتی به صخره برخورد می‌کنند یا به این دزد یا به این گرگ، برمی‌گردند و از ادامه راه منصرف می‌شوند. برخی خیر. نگاه می‌کنند ببینند راه دور زدن صخره و مقابله با آن چیست. یا مانع را برمی‌دارند یا با یک شیوه عاقلانه از مانع عبور می‌‌کنند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: وقتی امام نهضت را شروع کرد بیش از ٢٠٠ سال بود که دولت‌های غربی ملت‌هایی را در جهان زیر بار ظلم فزاینده خود قرار داده بودند. حکومتی در قلب آسیا در نقطه حساس در ایران به وجود بیاید که شعارش این باشد که ظلم را قبول نمی‌کند و با ظالم آشتی نمی‌کند؛ برایشان سخت و غیرقابل تحمل بود لذا دشمنی‌ها از روز اول شروع شد

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به الگوبرداری ملت‌های منطقه از مقاومت مردم ایران فرمودند: «مقاومت» به تدریج از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت. نه اینکه ما بخواهیم این عنوان را صادر کنیم. که بعضی‌ها اعتراض می‌کنند چرا می‌خواهید انقلاب را صادر کنید؟ ما انقلاب را صادر نمی‌کنیم.

رهبر انقلاب بیان کردند: انقلاب فکر و اندیشه است اگر مورد پسند ملتی قرار بگیرد به خودی خود آن ملت می‌پذیرد. مگر برای روز قدس امسال ما به دیگر کشورها گفتیم راهپیمایی کنید؟ خودشان خواستند. امروز همه کشورها مقاومت را قبول دارند. برخی جرات می‌کنند مطرح کنند برخی خیر.

ایشان یادآور شدند: آمریکا می‌خواهد ما تسلیم شویم و دست‌های خود را بالا ببریم، چون این کار را نمی‌کنیم دشمنی می‌کنند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه «مقاومت» واکنش طبیعی هر ملت آزاده و با شرف در برابر تحمیل و زورگویی است، فرمودند: هر ملتی برای هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی می بیند یک چیزی را می خواهند به او تحمیل کنند مقاومت و ایستادگی می‌کند.

ایشان خاطرنشان کردند: «مقاومت» بر خلاف تسلیم موجب عقب نشینی دشمن می شود. اگر شما یک قدم عقب نشستید دشمن یک قدم جلوتر می آید. راهش آن است که شما بایستید. پس صرفه با مقاومت است.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هرکجا ایستادگی کردیم توانستیم پیش برویم، هرجا تسلیم شدیم و طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم. مثال‌های واضحی وجود دارد. «مقاومت» حتما هزینه دارد. اما هزینه تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است.

رهبر انقلاب یادآور شدند: رژیم پهلوی در برابر آمریکا تسلیم بود. خیلی مواقع هم ناراحت بودند اما تسلیم بودند. هم باج میداد هم نفت میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همین است. هم دلار میدهد هم نفت میدهد هم توهین می شوند. به او میگویند گاو شیرده.

ایشان در واکنش به شعار حضار که می‌گفتند نه سازش نه تسلیم نبرد بر آمریکا، تاکید کردند: توجه کنید ما فعلا بحث نبرد را نمی کنیم. بحث مقاومت است.

ایشان با بیان اینکه «مقاومت» یک امر ممکن است، عنوان کردند: درست نقطه مقابل کسانی که می گویند فایده ندارد. طرف گردن کلفت و قوی است. چطور می خواهید مقاومت کنید. خطای بزرگ همین است که کسی تصور کند در برابر گردن کلفت های عالم نمی شود ایستاد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: من عرض می‌کنم ما در محاسباتی که باید در مساله مقاومت در برابر زورگویان عالم داشته باشیم باید حقایق مربوط به زورگویان و خودمان را بدانیم. باید بدانیم در ادبیات سیاسی بین المللی عنوان مقاومت به شیوه امام خمینی یک عنوان است.

ایشان خاطرنشان کردند: آنچه در تعبیرات فرنگی ها وجود داشت و بعد از قضیه آزادسازی خرمشهر این اصطلاح شایع شد، دکترین مقاومت امام خمینی است. مقاله ها در أین باره نوشتند. این نوشته یکی از چهره های سیاسی معروف دنیاست که اگر بگویم همه می شناسند. او نوشته: «در آینده نه چندان دور شاهد قدرت های فرامرزی خواهیم بود که از لحاظ ماشین آلات جنگی (مثل بمب اتم) یا سهم تولید صنعتی جهانی چندان بالا نیستند اما با قدرت تاثیرگزاری بر میلیون تا انسان قدرت و سیطره نظامی غرب را به چالش خواهند کشید.»

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: برخی از خود امریکایی ها درباره افول اقتدار آمریکا در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نوشته اند:« افول موریانه وار» مثل موریانه از داخل آسیب می بینند. در بخش سیاسی هم آمریکا افول کرده است. افول سیاسی امریکا اگر یک دلیل بیشتر نداشته باشد کافیست آن دلیل انتخاب فردی با مختصات دونالد ترامپ است.خود این انتخاب نشانه افول سیاسی است.کسی که در خود آمریکا نسبت به تعادل اخلاقی و فکری او این همه حرف است.

ایشان افزودند: وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد ۴١ میلیون نفر از مردم آمریکا با گرسنگی دست و پنجه نرم میکنند . بعد این آقا(ترامپ) برای ملت ایران دلسوزی میکند که خوشبختی مردم ایران را میخواهد! بروید خودتان را درست کنید!

رهبر انقلاب عنوان کردند: ما مشکلات اقتصادی داریم. بارها هم گفته‌ایم. مسئولان هم در حد توان تلاش می‌کنند. ما مشکل داریم، که دلایل مختلفی هم دارد، اما «بن بست» نداریم. پیشرفت داریم. در راستای برجستگی های کشورمان همین ملت عزیز ایران هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هدف «مقاومت» عبارت است از رسیدن به نقطه بازدارندگی. هم در اقتصاد هم در مسایل سیاسی و اجتماعی و هم در مسایل نظامی. باید به نقطه‌ای برسیم که آن نقطه بازدارنده باشد. که دشمن را از تعرض به ملت ایران در هر زمینه منصرف کند.

ایشان فرمودند: ما در بخش نظامی تا حدود زیادی به این بازدارندگی رسیده ایم. اینکه بر مساله موشک تاکید میکنند دلیلش همین بازدارندگی است. می‌خواهند ملت را از این مساله محروم کنند که هرگز نخواهند توانست.

این خبر تکمیل می‌شود....

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان