تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

۴۰ هزار پایگاه جمع آوری فطریه در سراسر کشور مستقر شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در روز عید سعید فطر ۴۰ هزار پایگاه جمع آوری فطریه در سراسر کشور مستقر شد که افراد مستقر در این پایگاه‌ها ملبس به آرام کمیته امداد هستند.
۴۰ هزار پایگاه جمع آوری فطریه در سراسر کشور مستقر شد
رویداد۲۴ علیرضا عسگریان افزود: در این ارتباط بسیاری از موسسات و خیریه‌ها نیز که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌کنند فاقد مجوز بوده و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، بسیاری نیز به نام کمک به ایتام و صدقه با مردم تماس می‌گیرند و درخواست کمک‌های مالی خود را مطرح می‌کنند در صورتی که می‌توانند کمک‌های خود را به کمیته امداد، بهزیستی و دیگرمکان‌های مجوز دار واریز کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم فطریه امسال به مرز ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، گفت: هم اکنون ۷۰۰ هزار خیر و نیکوکار با هدف حمایت از محرومین با این کمیته همکاری دارند.

عسگریان افزود: فضای مجازی به خصوص شبکه‌های غیرمجاز اینترنتی به هیچ عنوان برای پرداخت کمک‌های مالی قابل اعتماد نیستند و مردم باید مراقب کلاهبرداران حرفه‌ای در این عرصه باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برخی افراد سوجو و فرصت طلب در ایام خاص در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای به راه می‌اندازند، اما مردم بدانند واریز کمک‌های نقدی خود به این گونه افراد هیچ گاه به دست نیازمندان نخواهد رسید.

عسگریان با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۵ هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین در پوشش حمایت‌های کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد ۱۳۰ هزار یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.

محسنین به افرادی گفته می‌شود که یا بد سرپرست هستند یا اینکه سرپرستانی دارند که توانایی حضانت از فرزند خود را ندارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: هم اکنون به صورت ماهانه مبلغ ۲۵۲ هزار تومان به هر یتیم پرداخت می‌شود که امیدوارم این رقم در سال جاری به ۳۰۰ هزار تومان برسد. همچنین به محسنین نیز به صورت ماهانه مبلغ ۱۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان