تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کلید اسرار ماجرای قتل میترا استاد!/ کدام اعضای شورا از ماجرای نجفی خبر داشتند؟

غلامحسین کرباسچی اخیر گفته از ماجرای محمدعلی نجفی و میترا استاد خبر داشته و به شورای شهر هشدار داده نجفی را برای شهرداری تهران انتخاب نکنند.

کلید اسرار ماجرای قتل میترا استاد! کدام اعضای شورا از ماجرای نجفی خبر داشتند؟

رویداد۲۴ در تحولات سیاسی، گاهی ناخواسته یک اتفاق موجب روشن شدن ده‌ها اتفاق دیگر می‌شود. به نظر می‌رسد ماجرای قتل میترا استاد نیز برخی اختلافات اردوگاه اصلاح طلبان را به قضاوت افکار عمومی کشانده است. محل دعوا، اما یک ادعای بزرگ است، اینکه اعضای شورای شهر تهران قبل از انتخاب نجفی در جریان رابطه او و میترا استاد بوده‌اند و در این میان نقش چهار فراکسیون شورای شهر بسیار پر رنگ است؛ اتحاد ملت، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و ائتلاف احزاب مستقل.

کرباسچی: ماجرای نجفی را می‌دانستم و هشدار دادم

 

اولین کبریت را غلامحسین کرباسچی به انبار باروت ماجرای میترا استاد انداخت. او قبل از اینکه نقش نجفی در قتل همسرش در رسانه‌ها مطرح شود، در صفحه شخصی خود نوشت ماهیت تاسف‌بار حادثه قتل میترا استاد هرچه باشد نمی‌توان مسئولیت کسانی را که دو سال قبل علیرغم اصرار و تذکر برخی دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند نادیده گرفت.

مشخص نیست منظور کرباسچی از دلسوزان و مراکز مسئول چه افرادی است؟ کرباسچی شدیدا طرفدار شهردار شدن محسن هاشمی رفسنجانی بود و از طرفی با برخی اعضای کارگزاران اختلاف جدی داشت. شايد تنها وجه اشتراك كرباسچي و نجفي در انتخابات ۸۸ بود كه هر دو بر خلاف سایر اعضای حزب، از نامزدی مهدی کروبی حمایت كردند. كرباسچي بعدا با روزنامه اعتماد مصاحبه کرد و در توضیح این توییت گفت: اگر کسی در زندگی خصوصی‌اش مشکلات و مسائل خارج از عرف داشته باشد که نه خودش، نه دوستانش و نه جریان متبوعش به مطرح شدن و علنی شدن آن راضی نباشند، بهتر است در آن سمت قرار نگیرد. این مساله متاسفانه با وجود تذکر‌هایی که داده شد در مورد آقای نجفی مورد بی‌اعتنایی قرار گرفت.

کرباسچی در توضیح خود گفته بود «برداشت عده‌ای از این تذکرات سیاسی بود و فکر می‌کردند این حرف و حدیث‌ها از موضع سیاسی است. من قبلا هم مصاحبه کردم و گفتم که این انتخاب خوب نیست. هم به تنهایی و هم با چند نفر از دوستان به منزل آقای نجفی رفتیم و از ایشان خواهش کردیم و گفتیم به مصلحت نیست این سمت را بپذیرید. موضع‌گیری‌های من هم موجود است. ایشان و خانواده‌شان هم که حضور دارند و می‌توانید، سوال کنید. مسئولان و کسانی که در سمت‌های سیاسی بودند هم اطلاع دارند که دیدگاه من نسبت به پذیرش مسوولیت از سوی ایشان چه بوده است.»


به گزارش رویداد۲۴ معلوم نیست منبع اطلاعات محرمانه کرباسچی، نهاد‌های مسئول بوده است یا خود نجفی این اطلاعات را در اختیار کرباسچی قرار داده است. رابطه کرباسچی با این نهاد‌ها هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دست کم نهاد‌های اصولگرا صلاحیت محسن هاشمی را برای نامزدی شورای شهر در سال ۹۲ رد کردند و با تمام توان تلاش کردند ۴ ورزشکار شورای شهر و الهه راستگو عضو حزب کار، به قالیباف رای بدهند.

نکته دیگر اینکه مشخص نیست چرا کرباسچی این اطلاعات را در اختیار چهار عضو شورای شهر که به او نزدیک هستند، نداده است؟ محسن هاشمی و شهربانو امانی اعضای کارگزاران سازندگی، محمد علیخانی فرزند قدرت الله و حبیب زاده عضو حزب کار، همگی از یاران هاشمی به شمار می‌روند و می‌توانستند محرمانه این خبر را در رای خود به نجفی اعمال کنند.

اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار، جلسه‌ای با حضور رهبران احزاب اصلاح‌طلب برگزار می‌کنند که چهره‌هایی همچون کرباسچی، مرعشی، میردامادی، رضا خاتمی، نعیمی‌پور، شکوری‌راد و ... حضور داشتند ‏در این جلسه کرباسچی از نجفی می‌پرسد چه ماجرایی بین شما و خانم استاد هست؟ نجفی پاسخ می‌دهد که ما رابطه‌ای با هم نداریم و تنها با برادر او آشنایی دارم و ایشان یک مرتبه در خصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات شورا‌های اسلامشهر پیش من آمده است!

کرباسچی می‌گوید نه، شنیده‌ام رابطه‌ای بیشتر از این حرف‌ها با این خانم دارید! که نجفی با شنیدن این حرف کرباسچی بر افروخته می‌شود و با کرباسچی بگومگوی تندی می‌کند! کرباسچی خطاب به نجفی و حضار جلسه می‌گوید صرف نظر این رابطه، با من تماس گرفته‌اند و گفتند اگر نجفی شهردار شود پرونده‌اش را در قوه قضائیه مطرح می‌کنیم و صلاح نیست که او شهردار شود! اما مشارکتی‌های دیروز و اتحادی‌های امروز بر شهردار شدن نجفی اصرار داشتند و کرباسچی خطاب به آن‌ها می‌گوید شما فقط برای مخالفت خودتان با [جریانی خاص] می‌خواهید نجفی را شهردار کنید! کرباسچی باز ساکت نمی‌نشیند و نزد سید محمد خاتمی می‌رود و ماجرا را برای او هم می‌گوید!


حال سوال مطرح می‌شود که کرباسچی چگونه از رابطه نجفی و میترا استاد خبردار شده است؟ دبیر حزب کارگزاران در [یکی از مناطق] که از رفت آمد نجفی با خانواده استاد خبر دار شده بود این مساله را به کرباسچی خبر می‌دهد و در خصوص خانواده استاد هم هشدار‌های کافی را می‌دهد!

قبل از شهردار شدن نجفی، [یک نهاد] نجفی را می‌خواهند و به او می‌گوید اگر شهردار شدی پرونده گذشته‌ات به جریان می‌افتد و نجفی می‌گوید باید مشورت کنم که به سراغ جهانگیری می‌رود و او هم می‌گوید نخیر شما محکم بایستید که همین مساله موجب دلخوری کرباسچی با جهانگیری می‌شود.

اکنون کرباسچی که در خصوص مسائلی که خبر داشته و سکوت نکرده و هشدار‌های لازم را در خصوص آن به همه رهبران اصلاح‌طلب داده بوده به شدت از خاتمی، جهانگیری و اتحادی‌ها دلخور است و معتقد است آن‌ها نجفی را در چاه ویل انداخته‌اند و مطالب این روز‌های او خطاب به این افراد است.


به گزارش رویداد۲۴ این پایان ماجرا نبود. کرباسچی بار دیگر از جلسه محرمانه اتحادی‌ها با محسن هاشمی خبر داد: «توییت من برای تنبه کسانی بود که به خاطر لج‌بازی سیاسی و مخالفت با مرحوم هاشمی کار شهرداری را به فضاحت کشاندند. همین افراد [کسانی که اصرار بر شهردار شدن نجفی داشتند] پریشب جمع شدند و رفته‌اند منزل مرحوم هاشمی برای عذرخواهی. به خطا در حق هاشمی اعتراف کرده‌اند و گفته‌اند ما در حق هاشمی و خانواده‌اش جفا کرده‌ایم. من دوسه بار تنهایی یا با بعضی از دوستان رفتیم منزل ایشان (نجفی) و خواهش کردیم که وارد این کار نشوند. ما از موضع دوستی این توصیه را داشتیم نه سیاسی وگرنه دشمنی با ایشان نداشتیم. من شخص آقای جهانگیری و دوستان حزب اتحاد و مشارکت را با همه ارادت و رفاقتی که داریم در این امر مقصر می‌دانم.


رحمت الله بیگدلی از اعضای سابق اعتماد ملی و یکی از اعضای جوان حزب ندای ایرانیان نیز این ادعا را تایید کرده و از کرباسچی حمایت کرده است. در میان اعضای شورای شهر تهران، محسن هاشمی شاید کلید اسرار باشد. او در جلسه اخیر شورای شهر تهران به شوخی گفت: در حضور خبرنگاران زن، درباره نجفی صحبت نمی‌کند اما بعدا به امتداد (کانال تلگرامی حزب اتحاد ملت) گفت که «چنین مواردی که جناب اقای کرباسچی فرموده‌اند مطرح نبوده، بلکه این دیدار یک میهمانی افطاری و گپ و گفت‌وگویی دوستانه و یادآوری خاطرات گذشته با نگاه به آینده بوده است.»


کانال امتداد نوشته علی شکوری راد، آذر منصوری، مصطفی تاجزاده، مرتضی مبلغ، حمید رضا جلایی‌پور و محمد کیانوش راد در این دیدار حضور داشته‌اند. حمیدرضا جلائی‌پور هم در کانال تلگرامی خود به انتقاد از کرباسچي پرداخت و نوشت دیدار تعدادی از اعضای حزب اتحاد و مشارکت با اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی یک مراسم افطاری دوستانه بود و اساسا ربطی به عذرخواهی و شهرداری نجفی نداشت.

جلایی پور همچنین گفته روشن است که اگر ایشان در زمینه‌ی ارتباط آقای نجفی با خانم استاد اطلاعات موثقی داشتند و در اختیار هم‌حزبی‌هایشان می‌گذاشتند آن‌ها به شهرداری او رای نمی‌دادند. در مورد هم‌حزبی‌ها در حزب اتحاد نیز اطمینان دارم اگر درباره‌ این ارتباط چیزی می‌دانستند قطعا از شهرداری آقای نجفی حمایت نمی‌کردند. بعضی از افرادی که در فرآیند انتخاب شهردار فعال و مطلع بودند معتقدند که علت مخالفت جناب کرباسچی با شهرداری نجفی مسئله دیگری بود و در هر حال هیچ کدام از اعضای شورا و احزاب اصلاح‌طلب اطلاعی از ارتباط آقای نجفی با خانم میترا استاد نداشتند. از ذکر و نشر این سخنان کذب توسط آقای کرباسچی بر خلاف اخلاق سیاسی عمیقا متاسفم.

تکذیب‌های حزب اتحاد در حالی است که قسمتی از ادعای کرباسچی (درباره دیدار با خانواده هاشمی) تلویحا تایید شده است، اما ابهامات زیادی درباره کرباسچی و یاران او وجود دارد. کرباسچی، بیگدلی و نیرو‌های آنان در کانال‌های تلگرامی خاص یا حزب ندای ایرانیان، بعد از استعفای نجفی با افشانی و حناچی نیز شدیدا مخالف بودند. باید دید در روز‌های آینده، طرفین این ادعا، دعوا را تا کجا برای افشای گسل‌های اختلاف ادامه خواهند داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
1
3
امان از زن دوم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
11
آآقای نجفی باخانوم قبلیش درطی ۴۰ سال خوشنامی بدست آوردوبااین خانوم ظرف یکسال به زمین خورد
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
2
10
سیاست بازی خودش را دارد شاید عده ای برای بدنامی این همه خوشنامی علیه آقای نجفی دست به این توطئه زدند و برای ایشان دام پهن کردند خدا می داند امان از این دست های پشت پرده امان از این انسانهای فرشته نما اگر دور خودمونم بگردیم کم نیستند آدمهای شیطان صفت فرشته صورت کسانی مسبب این حادثه هستند کهدر حال حاضر اثری هم از خودشون به جا نگذاشتند و در هیچ جایی هم نامی از آنها نیست و الان هم از اینکه ضربه خود را زدند از خوشحالی به خود می بالند آنها را به خدا واگذار می کنم و از خدا می خواهم به آقای نجفی کمک کند و کسانی که این دام را سر راه ایشان قراردادند به سزای اعمالشان برسند و اسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چقدر ساده
مگه نجفی خام ویا کم سن وسال بوده که دیگران براش دام پهن کنن
زن جوان را دیده حماقت کرده عاشقش شده
اون موقع که جشن گرفته وبه تفریح وسفر می پرداخته وخانم اول در آه وناله بوده باید فکر میکرده که دو نفر با این سن وسال برای هم نیستن ونمیشه زندگی کرد
با زن اولش رشد کرد وبا دومی افول
غی از خودش هیچکس مقصر نیست
هر دو تاوان اشتباهشان را دادن
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
7
امان از قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
همه مشکلات از الکی گیر دادن به آقای قالیباف شروع شد...چون نه می تونستند نه می خواستند مثل او کار کنند بلکه می خواهند مسئول باشند و پول و شهرت درو کنند و دنبال تفریحاتشان باشند. از مدیریت جهادی در اصلاح طلبان خبری نیست.
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
2
ایرانی ها ذاتا" فوق العاده فضول هستند عاشق سرک کشیدن در زندگی خصوصی دیگران . زندگی خصوصی هر کس به خودش مربوطه ولی در کشورم کی می فهمه ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
هر کسی که از زندگی عشقولانشون عکس میندازن و میذارن فضای مجازی، باید منتظر نظرات مردمی تا اخر باشن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
1
2
آره، راست میگی،منم با چندتاشون هم کلاسی بودم،فقط ميرن تو زندگی مردای پولدار متاهل
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
4
3
نجفی فساد اخلاقی داشت ولی دزد نبود،میخواست دزدارو.رسوا کنه، ولی قالیباف فساد اخلاقی نداشت ولی دزد بود،کدومشون به جامعه آسیب میزنه؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
قالیباف نه دزد بود و نه فساد اخلاقی داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
1
1
دام براي نجفي گذاشتند كه خودشون هم گير افتادند مسعود تو دبيرستان دخترانه دنبال چي بوده كه باعث إخراجش شده بعد خواهرش اونجا استخدام شده اينا بايد رسوا بشن تا عبرت جامعه باشه
حالا نوبت برادرشه پا تو دام خودش بذاره اينها خانواده نجفي رو هم بدبخت كردند.
اسکندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
همشون سرته یه کرباسن هم ازاخرمیخورن هم توبره اخرکارهمه تقصرارو میندازن گردن اون کسی که دستش رو شده
ایلیاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
قاطبه اینها ملوک الطوایفی هستند و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
ميترا استاد مرد و داره تغاس اعمالشو پس ميده ما از كار خدا بيخبريم تو يك سال جواب اين دوتا هوسبازو خدا داد به اين زودي نتيجه اعمالشون معلوم شد هردو نابود شدن شايد اشكهاي خانم اول نجفي و آه نصف شبش كه تو خيريه ها كمك ميكنه بدادش رسيد ٤٠ سال زندگي با خيانت مختومه بشه سخته خدا جاي حق نشسته وحكم اش به موقع است.
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
نجفی ی ادمک فاسد از نظر اخلاق بود.اینو میشد از نگاهش ب خانمای جوان و ... دید.با ادب بود .خوش زبان بود .و خیلی از خانمها رو با این ادب و وقار و خوش زبانی ب دام انداخته.شما ک اطلاع ندارید از شخصیت این ادم صحبت ممنوع
نظرات شما
پیشخوان