تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
استفاده از غذای سالم که منجر به بهبود سلامت بدن می‌شود به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
 رویداد۲۴ غذا‌های سالم علاوه بر آنکه به طور کامل وارد چرخه سوخت و ساز بدن می‌شوند تاثیر منفی هم روی سلامت بدن ندارند، در ادامه به معرفی غذا‌های سالمی که با کمترین فرایند‌های فرآوری شده به دست هر فرد می‌رسد آشنا می‌شوید.


رژیم غذایی گیاهی
یکی از بهترین راه حل‌هایی که رژیم غذایی سالم و پاکیزه برای افراد در نظر می‌گیرد غذا‌های گیاهی هستند سبزیجات می‌توانند به عنوان وعده غذایی یا میان وعده استفاده شوند، این غذا‌ها حاوی مواد مغذی هستند که به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند.

غذا‌های گیاهی را می‌توان هر روز در وعده صبحانه، ناهار و شام مورد استفاده قرار داد.


استفاده از محصولات ارگانیک و محلی
استفاده از غذا‌های محلی در رژیم غذایی، ارزش غذایی در هر وعده را افزایش می‌دهد و با مصرف آن‌ها ورود آلودگی‌هایی نظیر حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها به بدن که همراه مواد غذایی هستند، کاهش پیدا می‌کنند.

همچنین استفاده از خوراکی‌های ارگانیکی مانند توت فرنگی و اسفناج به کاهش ورود مواد مضر در بدن کمک می‌کنند.۱۸ خرداد/// ۷ عاملی که غذای سالم را به دستتان می‌رساند

افزودنی‌های قهوه را حذف کنید
اگرچه قهوه نوشیدنی سالم برای بدن محسوب می‌شود، اما افزودنی‌هایی نظیر خامه زده شده و مواد شیرین تاثیر منفی بر سلامت بدن دارند، برای نوشیدن قهوه سالم از افزودن شکر اضافی و افزودنی‌های دیگر به آن باید خودداری شود.

به ارزش غذایی خوراکی‌ها توجه کنید
مطالعه برچسب اطلاعات روی خوراکی‌ها نصب‌می‌شود می‌تواند به انتخاب یک ماده غذایی سالم کمک کند چرا که این برچسب اطلاعاتی از قبیل: مواد تشکیل دهنده خوراکی را برای افزودنی‌های آن را نشان می‌دهد.


درگیر رژیم غذایی نباشید
برای کاهش وزن بسیاری از مردم از رژیم‌های غذایی متعدد نظیر رژیم سودا، رژیم کم چربی یا رژیم آب درمانی استفاده می‌کنند. برای داشتن یک برنامه غذایی سالم باید به جای توجه به نوع رژیم محتویات این رژیم از نظر سلامتی مورد توجه قرار گیرد.


از کشاورزان محلی حمایت کنید
استفاده از عذای سالم به شناسایی محل تهیه خوراکی وابسته است برای آشنایی با آنکه هر خوراکی چگونه تهیه می‌شود می‌توان مستقیم از کشاورزان برای تهیه خوراکی‌ها استفاده کرد.

خرید مستقیم خوراکی از کشاورزان به این معنی است که به طور مستقیم می‌توان محل تهیه غذا همچون تخم مرغ، لبنیات، گوشت و سبزیجات را شناخت.


خوراکی‌هایی با پروتئین بالا مصرف کنید
رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا به بهبود متابولیسم بدن، جلوگیری از گرسنگی و افزایش توده ماهیچه‌ای و همچنین چربی سوزی کمک می‌کند، خوراکی‌هایی نظیر تخم مرغ، حبوبات، لبنیات و آجیل‌ها منبع غنی از پروتئین سالم هستند که به سادگی هم در دسترس قرار می‌گیرند.


خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: