تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

دلیل خط خوردن بانوی وزنه‌برداری از اردوی تیم‌ملی چه بود؟/ مریم امرالله: ربطی به پیام‌های اینستاگرامی مرضیه نداشت!

سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری می‌گوید: «خیلی‌ها به شایعات دامن می‌زنند. من چرا باید نام دو نفر را از حالا برای جهانی تایلند ارسال کنم؟ اگر آن‌ها مصدوم شوند چه کار باید بکنم؟ آیا این منطقی است؟»
دلیل خط خوردن بانوی وزنه‌برداری از اردوی تیم‌ملی چه بود؟/ مریم امرالله: ربطی به پیام‌های اینستاگرامی مرضیه نداشت!
رویداد۲۴ آغاز اردوی تیم ملی بانوان وزنه برداری و یک حاشیه جدید. حاشیه‌ای که خیلی زود رسانه‌ای شد. از همان روزی که شایعه شده بود نام دو دختر ورزشکار از قبل برای مسابقات جهلنی مشخص شده است اردوی بانوان تحت تاثیر این خبر قرار گرفت! ماجرای تایید لباس‌های بانوان، غیبت مرضیه قنبری در اردوی جدید (آن هم به بهانه شایعه حمایت از یک کاندیدا) بهانه‌های خوبی بود برای گپ زدن با مریم امرالله سرمربی تیم ملی بانوان.

دعوت از ۱۰ بانوی ورزشکار به اردوی جدید تیم ملی. این اردو را چه طور ارزیابی می‌کنید؟
ده نفر از بانوان را برای یک ماه به اردو تیم ملی دعوت کرده ایم. بعد از این اردو که در بیستم تیر به پایان می‌رسد، مسابقات کشوری در اصفهان را پیش رو خواهیم داشت. در مقطع جوانان و بزرگسالان این مسابقات برگزار خواهد شد. اگر ورزشکار خوبی را با رکورد‌های خوب در اصفهان ببینیم، او را هم به اردو دعوت می‌کنیم. در حقیقت به دنبال یک جمع بندی برای مسابقات انتخابی جهان در تایلند هستیم؛ بنابراین اردویی که از امروز آغاز شده است، انتخابی مسابقات تایلند نیست؛ بنابراین اگر ورزشکار آماده‌ای را در اصفهان پیدا کنیم، او هم به اردو اضافه خواهد شد.

به نظر شما کمی برای این استعداد یابی و دعوت از ورزشکاران جدید به اردو دیر نیست؟
متاسفانه در مسابقات فیجی حضور نداشتیم چرا که شرایط فدراسیون و بودجه آن نامناسب بود. ضمن این که رکورد‌های جوانان و نوجوانان تیم ملی بانوان هم از سطح رکورد‌های جهانی پایین‌تر بود. حالا که فدراسیون رییس ندارد، نمی‌توانیم از سرپرست فدراسیون هم توقع زیادی داشته باشیم. طبیعی است که ایشان ورزشکاران را نمی‌شناسند، اما باز هم باید از آقای خسروی تشکر کنم چرا که همکاری‌های لازم را انجام دادند تا اردوی تیم ملی بانوان برگزار شود.

خیلی شفاف از شما می‌پرسیم. شایعه‌ای هفته گذشته منتشر شد. اینکه نام دو ورزشکار برای مسابقات جهانی مشخص شده است. آن هم بدون اردو و مسابقات انتخابی و ...
من شخصا در ثبت اسامی ورزشکارانی که دعوت می‌شوند دخالت دارم؛ بنابراین از شنیدن چنین خبری تعجب کردم. این کار اصلا منطقی نیست و نمی‌دانم از کجا مطرح شده است. برای مثال ما دو نفر را هم وارد این لیست کرده باشیم، وزنه برداری ورزشی است که می‌تواند در آخرین شب تمرینات هم آسیب به همراه داشته باشد. واقعا با دو نفر می‌توانیم برای چند ماه آماده شویم؟ ورزشکاران ما در اردوی فعلی در شرایطی حضور پیدا کرده اند که یک ماه پس از مسابقات آسیایی دوباره به اردو بازگشته اند. ممکن است در این یک ماه بعضی از ورزشکاران ما تمرین کرده باشند و رکورد خودشان را افزایش داده باشند، اما شاید تعدادی هم اصلا تمرین نکرده باشند. ابتدا باید شروع به تمرین کنیم تا شرایط ورزشکارانمان را بسنجیم. ما برای مسابقات آسیایی چهارده نفر را معرفی کردیم، اما در نهایت هفت نفر را اعزام کردیم. حالا از الان دو نفر را چه طور به شکل قطعی انتخاب کرده ایم که خودمان خبر نداریم؟ متاسفانه حواشی در کنار فدراسیون افزایش پیدا کرده است. بدون هیچ جانبداری صحبت می‌کنم، بعضی‌ها بی انصافی می‌کنند. من در چند روز اخیر اخباری را خوانده ام که هیچ حقیقتی در آن‌ها وجود ندارد.

خانم مرضیه قنبری را به چه دلیلی به اردو دعوت نکردید؟ آیا استوری او در اینستاگرام ارتباطی به عدم دعوتش داشت؟
ربطی به این موضوع ندارد. نام او را من رد نکردم، چون در تمام اردو‌ها با تذاکرات کادر فنی مواجه بود. می‌توانید از ورزشکاران تیم ملی بانوان بپرسید. من نمی‌توانم ورزشکارانم را با نمونه‌های خارجی و آسیایی مقایسه کنم، اما با خودشان که می‌توانم. او در وزن ۷۶ کیلوگرم وزنه‌های دسته ۵۹ کیلوگرم را می‌زند. حالا باید او را به اردو دعوت کنم؟ جای او را خالی گذاشتم تا اگر وزنه برداری عملکرد بهتری داشت شانس حضور در اردوی تیم ملی را داشته باشد. حتی می‌توانم از وزنه برداران جوان یا نوجوان دعوت کنم. وزنه برداری در تیم جوانان دارم که عملکرد مشابهی با مرضیه دارد، چرا او را دعوت نکنم؟

پس تاکید می‌کنید این خط خوردن ارتباطی با حمایت او از یک نامزد فدراسیون ندارد؟
من اصلا هیچ کاری با انتخابات فدراسیون وزنه برداری ندارم. ورزشکاری که در ورزش سخت وزنه برداری تلاش می‌کند، چرا دعوت نشود؟ اصلا عادلانه هم نیست چنین کاری کنیم. اگر مرضیه در مسابقات اصفهان حضور داشته باشد و وزنه‌های مناسب بزند من او را باز هم دعوت کند. امروز خبرنگاری به من زنگ زد و گفت: قرار نیست او دیگر به تیم ملی وزنه برداری بازگردد. چنین چیزی صحتی ندارد. اگر او رکورد‌های خودش را بزند باز هم به تیم ملی دعوت می‌شود.

برای لباس‌های تیم ملی بانوان وزنه برداری مشکلی نداریم؟
خوشبختانه دیگر مشکلی نداریم. در مسابقات آسیایی مورد تایید واقع شد و در مسابقات جهانی هم آقای بیرانوند تلاش کرد و تایید دوباره را کسب کردیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان