تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان/ کمک ناوگان ایرانی به دو نفتکش سانحه دیده

منابع خبری ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند. این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صدا‌های انفجار، ناشی از این حمله بوده است.
انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان/ نفت‌کش‌ها از پاکستان و عمان درخواست کمک کردند
رویداد۲۴ منابع خبری ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند.

شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است.

این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صدا‌های انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجار‌ها را شنیده‌اند.

به گفته منابع پاکستانی، دو نفت‌کش مذکور، اعلام کردند که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و درخواست کمک دارند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاه‌های پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.

تا لحظه تنظیم خبر، جزئیات بیشتری درباره این حمله یا انفجار‌ها و نفت‌کش‌ها منتشر نشده است.
 
خجسته درباره کمک ناوگان ایرانی به دو نفتکش سانحه دیده در دریای عمان اظهار داشت: این دو نفتکش در نزدیکی‌های بندر جاسک هستند و هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت ایمنی و تجسس دریایی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی از هویت این دو نفتکش و نحوه سانحه نداریم، گفت: احتمالا تا یک ساعت آینده عملیات امداد و نجات به پایان می‌رسد و می‌توانیم به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کنیم.

وی درباره اخبار ضد و نقیض از مبدأ حرکت این دو نفتکش گفت: برخی از منابع مدعی هستند که این دو نفتکش از قطر بارگیری کردند و برخی دیگر مبدأ حرکت را امارات اعلام کردند. تا زمانی که به کرو امداد و نجات دسترسی نداشته باشیم، نمی‌توانیم اطلاعات موثق ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط ناوگان سازمان بنادر به کمک رفتند یا اینکه از سایر نهاد‌های دیگر کشورمان وارد عملیات امداد و نجات شدند، گفت: در بندر جاسک یک شناور ناجی و در بندرعباس چهار شناور ناجی سازمان بنادر مستقر هستند که در ابتدا دو شناور امداد و نجات به محل سانحه اعزام شد.

وی افزود: معمولا در ابتدا ناوگان امداد و نجات وارد عملیات می‌شود و در صورت نیاز از شناور‌های انتظامی و نفت هم کمک می‌گیریم.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان