تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

آغاز جنگ روانی آمریکایی‌ها علیه ایران پس از حادثه دریای عمان

ساعاتی پس از وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، مقامات و رسانه‌های آمریکایی تلاش خود را برای متهم جلوه دادن ایران در این حادثه آغاز کردند.

آغاز جنگ روانی آمریکایی‌ها علیه ایران پس از حادثه دریای عمان

رویداد۲۴ ساعاتی پس از آنکه صبح امروز دو فروند نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند، آمریکایی‌ها تلاش خود را برای متهم جلوه دادن ایران در سطح بین‌المللی آغاز کردند.

در این راستا، شبکه خبری سی‌بی‌اس از یک مقام پنتاگون نقل کرده که «به احتمال زیاد» ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

وزارت خارجه ایران از زبان «سید عباس موسوی»، سخنگوی این وزارتخانه از بروز این حادثه ابراز نگرانی کرد و محمد جواد ظریف نیز در توییتی این حادثه را مشکوک توصیف کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دریای عمان ، نفتکش ، ژاپن ، ظریف
نظرات شما
پیشخوان