تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
علاءالدین بروجردی:

یکپارچگی ایران مورد حمایت همه اقوام ایرانی است/ آمریکا نشان داد غیرقابل اعتماد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هدف اصلی آمریکا که همان تجزیه ایران است با بیان اینکه یکپارچگی ایران مورد حمایت همه اقوام ایرانی است، اظهار کرد: آمریکا برای طرح تجزیه ایران در اوایل انقلاب بسیار سرمایه گذاری کرد و تلاش‌های زیادی را در مناطق قومی کشور ایران انجام داد، ولی خوشبختانه تمام اقوام در ایران به این نظام افتخار می‌کنند و محوریت رهبری را با جان و دل قبول دارند.

رویداد۲۴  علاءالدین بروجردی در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ و آمریکا در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هر اقدامی را که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند. تحمیل جنگ، تجزیه، توطئه داخلی، فروش سلاح شیمیایی به صدام و هر کاری که قابل تصور باشد آمریکا برای تغییر ساختار سیاسی حاکم بر ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

او در ادامه افزود: یعنی صحبتی که اوباما داشت مبنی بر اینکه اگر می‌توانستیم تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز کنیم حتما باز می‌کردیم، اما نمی‌توانیم که این “نمی توانیم” خلاصه خروجی تمام تلاش‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه اقدامات متعددی که آمریکا با بهره گیری از ظرفیت همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود انجام داده را خنثی کرده است. استفاده از داعش در سوریه و عراق و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن توطئه‌هایی است که آمریکا علیه جهان اسلام طراحی کرده است.

بروجردی با اشاره به حمله به نفتکش‌های ژاپن گفت: حوادث اخیری هم که در دریای عمان اتفاق افتاده و حمله به نفتکش‌های ژاپن یک طراحی آمریکایی – صهیونیستی است که با هدف ایران هراسی، گرفتن امتیازات بیشتر از کشور‌های منطقه و فروش هر چه بیشتر تسهیلات به این کشور‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران واقعا ناتوان است و ما مذاکره را به این دلیل رد کردیم که آمریکا نشان داد غیرقابل اعتماد است. برجام محصول سال‌ها مذاکره و یک توافق رسمی بین المللی با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بود، اما با وجود این، آمریکا به راحتی از آن عبور کرد و امروز آمریکا نماد هنجار شکنی سیاسی و بین المللی در سطح جهان است.

بروجردی در پایان در رابطه با تلاش‌های آمریکا در جهت تجزیه ایران خاطرنشان کرد: آمریکا برای این طرح در اوایل انقلاب بسیار سرمایه گذاری کرد و تلاش‌های زیادی را در مناطق قومی کشور انجام دادند، ولی خوشبختانه تمام اقوام در ایران به این نظام افتخار می‌کنند و محوریت رهبری را با جان و دل قبول دارند و یکپارچگیِ ایران مورد حمایت همه اقوام ایرانی است.
 
منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان