تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
در دیدار سفیر جدید تاجیکستان؛

روحانی: تهران آماده گسترش همکاری‌ها با دوشنبه است

رئیس جمهوری گفت: روابط ایران و تاجیکستان ریشه در فرهنگ و ادبیات تاریخی دو ملت دارد و باید از این فرصت فوق العاده برای توسعه و ارتقای روابط در همه زمینه‌ها استفاده کرد.
روحانی: تهران آماده گسترش همکاری‌ها با دوشنبه است
رویداد۲۴ حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز - دوشنبه - هنگام دریافت استوارنامه «نظام الدین زاهدی» سفیر جدید تاجیکستان در تهران با یادآوری اینکه دو کشور برای قرون متمادی دوستی و علاقه ویژه‌ای نسبت به یکدیگر داشته‌اند، افزود: روابط ایران و تاجیکستان باید در راستای منافع دو ملت تعمیق یابد و باید از فرهنگ مشترک بین دو ملت به عنوان پایه‌ای برای توسعه روابط بهره برد.

وی با تاکید بر اشتراکات تاریخی، زبان مشترک، فرهنگی، زبانی و مذهبی دو ملت ایران و تاجیکستان تصریح کرد: تهران آمادگی دارد در همه زمینه‌ها با دوشنبه همکاری کند؛ جمهوری اسلامی ایران از همکاری با دولت تاجیکستان در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی استقبال می‌کند و این روابط را به نفع دو ملت و منطقه می‌داند.

رئیس جمهوری به اهمیت بندر چابهار برای توسعه منطقه و از جمله کشور‌های آسیای مرکزی اشاره و تاکید کرد: با توسعه کریدور‌های ارتباطی و بویژه حمل و نقل ریلی، زمینه توسعه روابط گسترده‌تر اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت.

روحانی با یادآوری اینکه رفت و آمد‌های بازرگانان و مردم ایران و تاجیکستان می‌تواند به ارتقای روابط کمک کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در بخش‌های کشاورزی، انرژی، هنری، فرهنگی، دانشگاهی و فن آوری استقبال می‌کند.

وی همچنین از میزبانی و برگزاری شایسته اجلاس سران سیکا توسط دولت تاجیکستان تقدیر کرد.

«نظام الدین زاهدی» سفیر جدید تاجیکستان در تهران نیز با تاکید بر اینکه اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان زمینه خوبی برای توسعه روابط همه جانبه است، اظهار داشت: تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و تاجیکستان اهمیت اساسی دارد و سفر ئیس جمهوری ایران به دوشنبه فصل نوینی از مناسبات فی مابین دو کشور دوست و برادر است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان