تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سنت کافه گردی در مثلث ضد فراماسونری!/ نفر چهارم جوانان اصولگرا کیست؟

علی اکبر رائفی پور، وحید یامین پور و یاسر جبرائیلی از فعالان رسانه‌ای مشهور جریان جوان اصولگرا محسوب می‌شوند. رائفی پور بیشترین سخنرانی در مجامع عمومی را دارد و جبرئیلی مدیریت تعدادی از سایت‌های نظامی سیاسی را بر عهده داشته است و یامین پور نیز سهمیه جبهه پایداری از صدا و سیما محسوب می‌شود.

آبگوشت اصولگرایی، مثلث ضد فراماسونری و خرحزب‌الهی‌ها

رویداد۲۴ از سال ۸۸ و تعطیلی روزنامه‌ها و پلمب دفاتر احزاب و انجمن‌های صنفی، فعالان سیاسی و دانشجویی اصلاح طلب عموما نشست‌های خود را در کافه‌ها برگزار می‌کردند؛ بازگشت به سنتی قدیمی که ریشه در  کافه گردی نویسندگان و شاعران در دهه سی و چهل داشت. این سنت بعد از بازگشایی فضای سیاسی کشور همچنان حفظ شد تا جایی که بعد از تجمعات اخیر دانشگاه تهران، نهاد‌های اصولگرایان تندرو در بیانیه خود خواستار پلمب کافه‌های اطراف دانشگاه تهران شده بودند.

طیف عملگرای اصولگرایان، اما بر خلاف طیف تندرو از این ایده استقبال کرد و به مرور کافه نشینی و گعده در قهوه خانه در میان این طیف نیز طرفداران خود را پیدا کرد و طرفداران آنقدر زیاد شدند که هماکنون چند کافه رستوران لاکچری در خیابان خردمند، خیابان طالقانی مشهور به پاتوق جماعت حزب الهی است. کافه‌هایی که در آن موسیقی غیر مجاز پخش نمی‌شود و در مناسبت‌های مذهبی اتفاقا مداحی پخش می‌شود. اکثرا مختلط نیست. حتی نو اصولگرایان نیز (به استثنای تشکیلاتی مثل جنبش عدالتخواه که علیرغم ماهیتش، اصرار دارد در دسته‌بندی اصولگرایان قرار نمی‌گیرد) هنوز از قرار دادن بانوان به عنوان طرف مشورت اجتناب می‌کنند.

اما انتشار یک تصویر از این کافه گردی‌ها، در رسانه‌ها جنجال به پا کرده است. در این تصویر وحید یامین پور، یاسر جبرئیلی و علی اکبر رائفی پور در یکی از همین کافه‌ها در حال میل کردن آبگوشت دیده می‌شوند. این سه نفر، فعالان رسانه‌ای مشهور جریان جوان اصولگرا محسوب می‌شوند. رائفی پور بیشترین سخنرانی در مجامع عمومی را دارد و جبرئیلی مدیریت تعدادی از سایت‌های نظامی سیاسی را بر عهده داشته است و یامین پور نیز سهمیه جبهه پایداری در صدا و سیما محسوب می‌شود.

بعد از این تصویر، اصولگرایان فعال در فضای مجازی به انتقاد از رائفی پور پرداختند و معتقد بودند این نشست اشتباه بوده است. رائفی پور در توضیح این دیدار با ادبیات خاص خود در توییتر نوشت «ظاهراً تصویر گپ و گفت صمیمانه امروز با وحید و یاسر عزیز، موجب شرحه شرحه شدن خر حزب اللهی‌ها و ‎سگ سکولار‌ها شده است. در ضمن خوره‌های کرسی‌های مجلس بدانند که بنده در انتخابات شرکت نخواهم کرد، اما حالا که نگران دیزی هستید برایتان آشی پخته‌ام با یک وجب روغن... منتظر عکس نفر چهارم باشید.»

ادبیات خاص رائفی پور درباره سکولار‌ها البته بی سابقه نیست. اما مدتی است او و دوستانش، با کلیدواژه خر حزب اللهی‌ها، علیه جریان‌های خاص اصولگرا موضع گیری می‌کنند. برخی از این افراد، صراحتا معتقدند جریان اصولگرا نباید روی حجاب اجباری و سایر محدودیت‌های اجتماعی اصرار کند و باید به مباحثی مثل مبارزه با فساد اقتصادی بپردازد. رائفی پور در انتخابات ۹۶ جز معدود اصولگرایانی بود که به صراحت از امیر تتلو دفاع کرد و به حال او غبطه خورد «به خاطر  این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم نه فقط از این جهت که مظلوم واقع شده‌ای! بلکه بیشتر برای این که معیار تشخیص حق از باطل گشته‌ای.»

به نظر می‌رسد عبور اصولگرایان جوان از ارزش‌های اصولگرایان کهنه کار، در آستانه انتخابات مجلس یازدهم شتاب جدی‌تری گرفته است. رفتار این جوانان در میان اصولگرایان، بی شباهت به رفتار حزب ندای ایرانیان در میان اصلاح طلبان نیست. این حزب ابتدا با حضور جوانانی مثل هادی حیدری، بهروز شجاعی، حجت شریفی، ساعده سیما و... تشکیل شد تا از نقش پدرخوانده‌های جریان اصلاح طلب کم کند و به جوانان بهای بیشتری بدهد. فردی که این افراد را زیر چتر خود گرفته بود، صادق خرازی بود. حالا در میان اصولگرایان نیز باید منتظر ماند و دید خرازی ِ اصولگرایان که رائفی پور قرار است از آن رونمایی کند، کیست؟ قالیباف، بذرپاش، حداد عادل پسر یا پدر، ضرغامی یا سرافراز، برادران جلیلی یا برادران لاریجانی، یا فرزند یکی از مقامات کلیدی کشور، کدام یک نفر چهارم مثلث موثر و جوان اصولگرایان را ایفا می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
خوشم نمیاد..
نظرات شما
پیشخوان