تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

چین: به شدت نگرانیم؛ ایران و آمریکا خویشتنداری کنند / با یک اقدام اشتباه در‌های مصیبت به روی این منطقه باز می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره توافق هسته‌ای و رایزنی در این باره و اجلاس کمیسیون برجام در روز ۲۸ ژوئن نیز گفت: چین با طرف‌های دیگر برجام در ارتباط نزدیک است.

  رویداد۲۴سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه کشورش بشدت نگران اوضاع منطقه است از ایران و آمریکا خواست خویشتنداری خود را حفظ کنند.

"لوکانگ" روز جمعه در نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن در واکنش به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا افزود: چین به هیچ وجه نمی‌خواهد با یک اقدام اشتباه در‌های مصیبت به روی این منطقه باز و جعبه فاجعه‌ها و آلام به روی منطقه گشوده شود.

او بار دیگر با تکرار اینکه چین به برجام به عنوان یک توافق بین المللی پایبند است گفت: موضع ما همیشه این بوده است که باید اختلافات با گفتگو و به شکل مسالمت آمیز و بر پایه احترام متقابل و با توجه به حراست از صلح و امنیت منطقه حل و فصل شود.

این سخنگو تاکید کرد که حل اختلافات با گفتگو در راستای تامین منافع جامعه بین المللی است.
وی درباره توافق هسته‌ای و رایزنی در این باره و اجلاس کمیسیون برجام در روز ۲۸ ژوئن نیز گفت: چین با طرف‌های دیگر برجام در ارتباط نزدیک است.

لو کانگ افزود که وانگ یی وزیر خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی اخیرش در پکن به همراه وزیر خارجه سوریه گفت که همه باید به دنبال اجرای دقیق برجام باشند توافقی که شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده است این واقعبینانه‌ترین روش برای حل مساله است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز در تازه‌ترین گزارش خود برای پانزدهمین بار تایید کرده است ایران به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده است دیگر طرف‌ها هم باید به حق مشروع ایران احترام بگذارند و تقاضا‌های منطقی ایران را در نظر بگیرند و تدابیر برجام را اجرا کنند.
وی وضعیت را بسیار حساس و پیچیده توصیف کرد و از ایران نیز دعوت نمود به سادگی این توافق را رها نکند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان