تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

در شرایط حاد کشور چرا باید مجلس تعطیلات طولانی داشته باشد؟

نماینده مردم محلات با انتقاد از اینکه در شرایط حاد کشور چرا باید مجلس تعطیلات طولانی داشته باشد، گفت: اجازه ندهید شأن مجلس و نمایندگان زیر سوال برود.

در شرایط حاد کشور چرا باید مجلس تعطیلات طولانی داشته باشد؟

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در صحن علنی امروز عصرنوبت عصر امروز (دوشنبه، ۳ تیرماه) مجلس و در جریان بررسی لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل بین ایران و چک طی تذکری گفت: مجلس دو هفته آینده تعطیل است و این تعطیلات به ۲۰ روز می‌کشد، دلیل این تعطیلی چیست؟ ما به جای این کار می‌توانستیم ماده به ماده این لایحه موافقت نامه را بررسی کنیم.

وی افزود: در شرایط حاد کشور چرا باید مجلس تعطیلات طولانی داشته باشد؟ قرار بود دولت موضوع تغییر ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند، اما اکنون وارد چهارمین ماه سال جدید شدیم که هنوز دولت این موضوع را به مجلس نداده است. اجازه ندهید شأن مجلس و نمایندگان زیر سوال برود.

سلیمی خطاب به مصری نایب رئیس دوم مجلس گفت: شما به تازگی نایب رئیس شده و در مواقعی ریاست جلسه را عهده‌دار هستید. انتظار ما تغییر رویه است؛ همچون آقای رئیسی که در قوه قضائیه تغییرات معناداری را لحاظ کردند از شما می‌خواهیم در روند بررسی معاهدات تغییر لحاظ کنید.

وی همچنین گفت: رویه جدیدی در دولت حاکم شده که برای تصویب لوایح مجلس را تهدید می‌کند که اگر تصویب نشود اتفاقی می‌افتد. ما این را در مورد پالرمو و لوایح مرتبط با گروه اقدام ویژه مالی (FATF) دیدیم. ما را از مترسک می‌ترساندند که اگر این موارد تصویب نشود چه خواهد شد. همیشه می‌گویند که شرایط حاد در کشور است و اگر ما لوایح را تصویب نکنیم مصیبت‌ها به وجود می‌آید.

عبدالرضا مصری رئیس جلسه در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: طبق قانون مجلس مدت تعطیلات تابستانی یک ماه است که هیئت رئیسه زمان این تعطیلات را به خاطر شرایط کشور کاهش داد و سرکشی نمایندگان در مدت یک هفته هم در ذیل آن گنجانده شد؛ چون بهترین تعطیلات برای نماینده خدمت کردن به مردم است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان