تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
حق شناس در نشست با هیات مدیره خانه سینما عنوان کرد:

کاهش فضا‌های سینمایی طی سال‌های اخیر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: پیوند مشترک بین آموزش و پرورش، شهرداری، خانه سینما و معاونت‌های اجتماعی مربوطه ایجاد شود تا هنر سینما نهادینه شود.
کاهش فضا‌های سینمایی طی سال‌های اخیر
رویداد۲۴  جلسه مشترک کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با حضورمدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه سینما با محوریت " بررسی مسائل و مشکلات حوزه سینما شهر تهران " برگزار شد.

در ابتدای این نشت حق شناس با بیان اینکه یکی از مباحث مهم مورد پیگیری در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ارتباط بین شهروندان با عرصه سینماست گفت: شهر تهران در حوزه سینما با کاستی جدی روبه روست. این کاستی هم به لحاظ کالبدی و سخت افزاری و هم تا حدودی به لحاظ ساختاری مورد بررسی است.

وی ادامه داد: نسبت صندلی‌ها و سالن‌ها و فضا و حجمی که سینمای امروز به خودش اختصاص داده به نسبت قبل از انقلاب نه تنها افزایش نیافته است بلکه شاهد کاهش آن بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه توانمندی‌های سینما به لحاظ محتوایی در این ۴ دهه بعد از انقلاب رشد خوبی داشته، اما نتوانسته‌ایم زمینه لازم برای حضور و استفاده مخاطبین از این توانمندی‌ها را تعریف کنیم. یکی از دغدغه جدی استفاده از ظرفیت‌های سینما‌های تهران بود که در خلال دو دهه اول انقلاب بخش عمده اش از دور خارج شد در حالیکه مجموعه‌ای توانمند در خانه سینما و زیرمجموعه‌های آن وجود دارد.

حق شناس افزود: در چند روز گذشته خانه سینما پیرنیا در لاله زار افتتاح شد اینکه خانه سینما تصمیم گرفته است حضور خود را در بافت قدیمی و فرهنگی شهر علنی کند اتفاق خوبی است و این فضا و فرصتی را فراهم می‌کند که سینما‌های قدیمی شهر احیاء شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان