تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

املاک پرحاشیه نمایندگان؛ از لواسان تا لاهیجان/ ماجرای ویلای کوهکن چه بود؟

ویلاسازی برخی نمایندگان در شهرهای مختلف حاشیه ساز شده است. در روزهای گذشته محسن کوهکن نماینده لنجان از دادستان لاهیجان به خاطر انتقاد از ویلاسازی غیر قانونی او شکایت کرده است.

نماینده‌ای که پرچم آمریکا را آتش زد، در لاهیجان هم باغ چای آتش می‌زند/ کوهکن: ویلای ۹۰ متری لاکچری نیست. در لاهیجان فقط یک زمین ۷۰۰ متری دارم، همکارانم ویلای میلیاردی دارند

رویداد۲۴  ۲۷ خرداد رضا رحمانی دادستان لاهیجان در یک سخنرانی گفته بود «وظیفه ذاتی دادستان سخن عریان و بدون لفافه است، ازاین‌رو باید از برگزاری جلسات متعددی که هیچ خروجی در پی نداشت اظهار تأسف کنم. آقازاده‌ها و سلبریتی‌ها وارد استان شده و زمین‌های گیلان را به بهانه‌های مختلف خریداری می‌کنند. ایراد کار از ماست، خانه‌ای میلیاردی که با تغییر غیرقانونی کاربری، مجوز آب و برق گرفته و پروانه برای او صادر شود، برای خود حق ایجاد می‌کند، اگر این زمین‌ها از طرف ادارات مربوطه پروانه نگیرند، چنین حقی برای خود قائل نمی‌شوند. افرادی که در مجلس پرچم آمریکا را آتش می‌زند، در لاهیجان هم باغ چای آتش می‌زند. به نظرم این کار با کار آمریکا تفاوتی ندارد.»

این صحبت‌ها که با استقبال و تشویق ممتد حضار همراه بود، در خبرگزاری‌های اصولگرا سانسور شده بود، اما فیلم آن در برخی رسانه‌های محلی منتشر شد.

در حالی که در ادوار مختلف نمایندگان زیادی سابقه آتش زدن پرچم آمریکا را دارند، اما این بار گویا محسن کوهکن نماینده لنجان بود که دادستان لاهیجان را تهدید به شکایت کرد.

نماینده‌ای که پرچم آمریکا را آتش زد، در لاهیجان هم باغ چای آتش می‌زند/ کوهکن: ویلای ۹۰ متری لاکچری نیست. در لاهیجان فقط یک زمین ۷۰۰ متری دارم، همکارانم ویلای میلیاردی دارند

چند روز بعد کوهکن از ویلای محقر ۹۰ متری خود در لاهیجان دفاع کرد و با تاکید بر اینکه ویلای ۹۰ متری لاکچری نیست، گفته این ویلا را در حال حاضر فروخته و دیگر مالک آن نیست و در حال حاضر در شمال کشور فقط یک زمین ۷۰۰ متری دارای پروانه ساخت دارد.

محسن کوهکن عضو فراکسیون ولایی که قبلا نیز ماجرا‌هایی درباره املاک او در تهران و لنجان مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی محلی بوده، گفته «حدود ۱۳ سال قبل در روستای مورد ادعا در شهرستان لاهیجان زمینی را در قالب طرح هادی روستایی خریدم. داخل این زمین یک ساختمان قدیمی ۶۰ ساله و یک ساختمان مخروبه بوده که همان را اصلاح کردم. در این مدت حدود ۱۳ ساله، آن زمین را چند بار تعویض کردم و نهایتا امروز یک زمین ۷۰۰ متری دارای پروانه ساخت در داخل حریم روستا و طرح هادی روستایی دارم که هنوز آن را نساخته‌ام و تصمیم دارم آن را بسازم.»

این نماینده ادعا کرده ملک او فعلی او چهار میلیارد ریال ارزش دارد. پیگیری خبرنگار رویداد۲۴ از فروشندگان زمین و املاک در لاهیجان نشان می‌دهد زمینی با این ابعاد و دارای پروانه ساخت، قیمت بالاتری از ۴۰۰ میلیون تومان دارد.

کوهکن گفته «آیا دادستان وظیفه دارد که در یک جلسه رسمی و در حضور رییس کل دادگستری موضوعی را مطرح و آن را به آتش زدن پرچم آمریکا ربط بدهد؟ سوال من این است که آیا شما از آتش زدن پرچم آمریکا ناراحت هستید؟ زمانی که موضوع را متوجه شدم و این اظهارات را شنیدم، بلافاصله در همان روز ۲۷ خرداد ماه از ایشان شکایت کردم. یک شکایت کردم به دادسرای عمومی تهران به خاطر اینکه ایشان به نوعی توهین کرده است. یک جمله‌ای هم می‌گوید که مصداق نشر اکاذیب است و می‌گوید باغات چای را آتش زده‌ام. به همین دلیل دو شکایت از ایشان در مراجع قضایی مطرح کرده‌ام.»

کوهکن همچنین تصریح کرده خیلی از همکاران ما و آقایان دیگر در لواسان ویلا‌های ۱۰۰ میلیاردی و ۲۰۰ میلیاردی دارند. بعد از این مطلب، کوهکن در صفحات مجازی، دادستان لاهیجان را به مناظره دعوت کرد.

 

ماجرای املاک نمایندگان

 

به گزارش رویداد۲۴ پیش از این هم برخی نمایندگان و حتی امام جمعه فولادشهر نسبت به برخی ثروت‌اندوزی‌های نماینده لنجان اعتراض کرده بودند. منتقدان سیاسی کوهکن نیز از اینکه او با وجود تحصیلات حقوق در کمیسیون صنایع مجلس حضور دارد، به برخی مواضع او در این زمینه انتقاد دارند.

همچنین در پی دعوت محسن کوهکن از دادستان لاهیجان برای مناظره درباره ویلای کوهکن، رحمت‌الله بیگدلی نیز از محسن کوهکن برای مناظره با موضوع عملکرد و تصرف‌ غیرقانونی‌ در اموال مجلس، دعوت کرد و از او خواست درباره شیوه خرید زمین توسط کوهکن برای۳۶۰ نماینده‌ ادوار مجلس و امانتداری خود و صعود هندسی دارایی‌های‌ کوهکن  و ابوذر ندیمی (ایرج‌ سابق) نماینده سابق لاهیجان و طاهر برزگر از سال ۸۵ تا کنون توضیح دهد. 
 
آذرماه ۹۷؛ اکبر اعلمی در حاشیه جلسه علنی مجلس، بنری در راهروی پارلمان نصب کرد، که در آن نوشته بود: «جناب محسن کوهکن؛ با اینکه پروژه مسکونی کوثر مجلس از سال ۸۶ آغاز شده و اکنون در سال ۹۷ هستیم، چرا با وجود پیگیری‌های مستمر صد‌ها شریک و هیأت مدیره مجتمع و ریاست مجلس، از تسویه حساب با شرکا و پرداخت حق و حقوق کامل آنان خودداری کرده و مجتمع را تحویل نمی‌دهید؟»
 
در سال ۹۱ نیز بانک ملی اسامی بدهکاران میلیاردی خود را منتشر کرد که نام کوهکن و ندیمی در آن فهرست دیده می‌شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
آقای کوهکن ۴ دوره نماینده لنجانات در مجلس بوده، قبلترشم فرماندار و بخشدار و معاون مدیرکل و عضو شورای سپاه بوده، اطرافیانشم که چه نعماتی از صدقه سر ایشون نبردن و نخوردن، اقوامشم که توی لنجان بیاین ببینین خودتون و دخالتهاشون توی کارای ارگانها به حمایت ایشون و.... الغرض آنچه خوبان همه دارند این بابا یکجا دارد...
فقط موندم چرا و چطور مردم به این بابا هی رای میدن؟
مهمترشم اینکه وای اگه دادستان لاهیجان محکوم بشه،دیگه این بابا ادعای پیامبری خواهد کرد شک نکنین....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان