تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

احتمال ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال نامطلوب شدن هوای بیشتر مناطق تهران برای گروه‌های حساس طی امروز (۶ تیرماه) خبر داد و تصریح کرد: این وضعیت ناشی از افزایش ذرات معلق و ازن است.
احتمال ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس
رویداد۲۴ حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۶ تیرماه) نسبت به روز گذشته است که در بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود، به‌گونه‌ای که در برخی ساعات وزش باد سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه داد: امروز (۶ تیرماه) همراه با افزایش تابش نور خورشید، غلظت آلاینده ازن افزایش می‌یابد و احتمال می‌رود بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ ششمین روز از تابستان ۹۸ غلظت این آلاینده به بیشترین مقدار برسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی بعضی ساعات امروز (۶ تیرماه) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گفته شهبازی، با تداوم این شرایط جوی تا فردا (۷ تیرماه) برای برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی احتمال می‌رود طی برخی ساعات هفتمین روز از تیر ۹۸ افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: دمای تهران تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ و هوا در شرایط سالم بود، اظهارکرد: این شاخص هم‌اکنون ۸۸ و هوا در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان