تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

ترامپ و رهبر کره شمالی در مرز دو کره دیدار کردند

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به "دی ام زد" واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.
ترامپ و رهبر کره شمالی در مرز دو کره دیدار کردند
رویداد۲۴ "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به "دی ام زد" واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

به گزارش یونهاپ، قرار است دیدار ترامپ با کیم به صورت کوتاه برگزار شود احتمال اینکه این دیدار به صورت سه جانبه و با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی برگزار شود هم وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا صبح روز گذشته (شنبه) در ژاپن توئیت کرد مایل است در سفرش به کره جنوبی، در مرز بین دو کره، حتی اگر برای فقط دو دقیقه هم که باشد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کند.

ترامپ در توئیت خود نوشت که" اگر کیم این توئیت او را ببیند و بتواند بیاید مایل است با او در منطقه غیر نظامی شده فقط برای دست دادن و خوش وبش کردن ملاقات کند. "

او گفت: نمی‌داند آیا کیم در حال حاضر در کره شمالی است یا خیر، اما اگر او در کشور است یک دیدار دو دقیقه‌ای خواهیم داشت، این تنها کاری است که می‌توانیم بکنیم، اما همین هم خوب است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی ساعتی بعد از انتشار این پیام ترامپ اعلام کرد کره شمالی این دعوت را یک «پیشنهاد بسیار جالب» می‌داند، اما دعوتنامه رسمی در این مورد دریافت نکرده است.

پیش از ترامپ، روسای پیشین جمهوری آمریکا شامل «رونالد ریگان» در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۸۳، «بیل کلینتون» در ۱۱ روئیه ۱۹۹۳، «جورج دبلیو بوش» در ۲۰ فوریه ۲۰۰۲ و «باراک اوباما» در ۲۵ مارس ۲۰۱۲ از ناحیه غیر نظامی شده مرز دو کره در روستای پانمونجوم بازدید کرده بودند.

ترامپ امروز هم در سئول و در جمع خبرنگاران گفت که کیم هم برای دیدار با وی اظهار تمایل کرده است، اما مسایل امنیتی و پشتیبانی اجازه نخواهد داد تا دیداری طولانی داشته باشند بلکه آن‌ها فقط دیداری کوتاه خواهند داشت.

چنانچه ترامپ از مرز دو کره عبور کند و وارد خاک کره شمالی شود نخستین رییس جمهوری آمریکا است که وارد خاک این کشور شده است.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان