تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تلاش کاخ سفید برای تجزیه ایران/ هدف نهایی از فشار آمریکا علیه ایران چیست؟

تغییر نظام در ایران که بار‌ها به عنوان هدف نهایی گروه‌های تندرو مخالف ایران ذکر شده از دیدگاه وزیر خارجه کشور، یک هدف دم دستی است و اهداف بیشتری از سوی این جریان‌ها علیه ایران در حال پیگیری است؛ اهدافی نظیر تجزیه ایران.
هدفhttps://www.rouydad24.ir/files/fa/news/1398/4/9/214687_181.jpg نهایی از حمله و فشار علیه ایران چیست؟
رویداد۲۴ محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سال اخیر از اقدام مشترک تیمی تحت عنوان «تیم بی» علیه ایران بار‌ها صحبت کرده است. ظریف در آخرین حضور خود در نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رسانه‌های متعدد گفت‌وگو کرد و از اقدامات خرابکارانه این تیم صحبت کرد. او در گفت‌وگویی استراتژیک با شبکه فاکس نیوز که شبکه مورد علاقه ترامپ و یک رسانه دست راستی در آمریکاست، اعلام کرد تیمی متشکل از محمد بن سلمان، بنیامین نتانیاهو، بن زاید و جان بولتون خواستار کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند.

وزیر خارجه ایران بار‌ها به عدم تمایل رییس جمهور آمریکا برای وورد به جنگ با ایران اشاره کرده است؛ رسانه‌های غربی برای اثبات سخنان ظریف گفته‌اند حمله آمریکایی علیه ایران در پی ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک بر فراز تنگه هرمز در دقیقه نود لغو شده است. ظریف در سخنانش گفته بود آنها دست کم به دنبال تغییر نظام در ایران هستند.
 
تنش ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر با ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی در حریم هوایی ایران بالا گرفت به طوری که رییس جمهور آمریکا را تا یک قدمی جنگ با ایران پیش برد. 
 
 
تغییر نظام ایران؛ هدف دم دستی آمریکاست!
 
 
به کار بردن عبارت «دست کم» برای اهداف تیم ضد ایرانی سران کشور‌های منطقه و دستیاران تندرو در کاخ سفید، به نوعی رمزگشایی اهداف این جریان علیه ایران است.
 
تغییر نظام در ایران که بار‌ها به عنوان هدف نهایی گروه‌های تندرو مخالف ایران ذکر شده از دیدگاه وزیر خارجه کشور، یک هدف دم دستی است و اهداف بیشتری از سوی این جریان‌ها علیه ایران در حال پیگیری است؛ اهدافی نظیر تجزیه ایران.
 
جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و یکی از اعضای کلید گروه موسوم به تیم بی در خلال مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت برتر جهان رویه‌ای مشابه رویه امروز، با لحنی به مراتب تند‌تر داشت. او بار‌ها خواستار بمباران ایران شده بود، اما همزمان تئوری موازی دیگری را نیز پیش می‌برد؛ حمایت از گروه‌های اپوزیسیون و تجزیه طلب در ایران.
 
جان بولتون در یادداشتی که سال ۲۰۱۵ در نیویورک تایمز منتشر کرده نوشته است حمله آمریکا به ایران الزاما نباید همه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را نابود کند بلکه باید چرخه کلیدی تولید سوخت را نابود کرده و برنامه هسته‌ای ایران را دست کم برای سه تا ۵ سال عقب بیندازد. آمریکا می‌تواند ایران را نابود کند، اما اسرائیل به تنهایی می‌تواند کار‌های لازم را انجام دهد. چنین اقدامی باید همزمان با حمایت‌های آمریکا از گروه‌های اپوزیسیون ایرانی باشد.
 
 
حمایت آمریکا از تجزیه طلبان ایران
 
 
بولتون همچنین در یادداشتی در نشریه نشنال ریویو در سال ۲۰۱۵ مدعی شده بود آمریکا می‌تواند اقدامات تجزیه‌طلبانه بین «بلوچ‌ها، عرب‌های خوزستان، کردها» را تشدید کرده و به تحریک «اتحادیه‌های کارگری، دانشجویان و گروه‌های زنان» بپردازد.
 
مشاور امنیت ملی ترامپ اخیرا در پاسخ به خبرنگاری که او را به اتخاذ رویکرد‌های خصمانه و مغرضانه علیه ایران در گذشته متهم کرده بود گفت: اظهارات من قبل از پست مشاور امنیت ملی، اظهارات شخصی من بوده و من به عنوان مشاور امنیت ملی رییس جمهور تصمیمات نهایی را اتخاذ نمی‌کنم.
 
به گزارش رویداد۲۴ از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ حملات متعددی توسط گروه‌های مختلف تجزیه طلب در ایران آغاز شده است. اقدام تروریستی جنبش جدایی طلب تحت عنوان جنبش الاحوازیه در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز در مهر ماه سال گذشته به کشته شدن ۲۵ تن و زخمی شدن ۶۰ نفر انجامید.
 
حمله تروریستی جیش العدل به اتوبوس سپاه در محور زاهدان-خاش در استان سیستان و بلوچستان ۲۷ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.
 
نشنال اینترست در گزارشی نوشته است F22هایی که در قطر مستقر شده‌اند، در موقعیتی قرار گرفته‌اند که آماده حمله به ایرانند. رویکرد نزدیکان ترامپ نشان می‌دهد در صورت بروز حمله آمریکا علیه ایران، این حمله تنها «دست کم» با هدف تغییر نظام در ایران خواهد بود و «دست بالا» اتفاقات بدتری در انتظار ایران است. 
 
به گزارش رویداد۲۴ در موارد متعدد برخی از مسئولان کشور ناخواسته به موضوع تجزیه ایران دامن زده‌اند. در یکی از نمونه‌ها روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در صفحه تویئتر خود از سخنان استاندار آذربایجان غربی انتقاد کرد. او در این توئیت از ترکیب «ملت آذربایجان» استفاده کرده بود. ترکیبی که بلافاصله با انتقاد کاربران فضای مجازی مواجه شد و آن‌ها از توئیت این نماینده به شدت انتقاد کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
کالیفرنیا ایرانیان زیادی داره که بسیاری ازونها پولدارند و مینوانند برای نجزیه کالیفرنیا از امریکا مثمر باشند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان