تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

تشکیل 55 کنسرسیوم مواد غذایی برای صادرات محصولات

مدیر دفتر توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تشکیل 55 کنسرسیوم مواد غذایی به‌منظور صادرات محصولات در سراسر کشور خبر داد.
رویداد۲۴-مدیر دفتر توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تشکیل 55 کنسرسیوم مواد غذایی به‌منظور صادرات محصولات در سراسر کشور خبر داد.
 سیاوش وحدت در همایش عاملان توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور که به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران برگزار شد، گفت: خوشه‌های صنعتی نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارند و با حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران در بخش صنایع کوچک و بنگاه‌های متوسط، می‌توان تحقق پیدا کند.

وی اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کرده‌اند، خوشه‌های کسب و کار می‌تواند یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی باشند.

مدیر دفتر توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در سال‌جاری 16 مطالعه امکان‌سنجی و 55 کنسرسیوم که مهم‌ترین آن در بخش مواد غذایی است، در سراسر کشور شروع شده که عاملان توسعه صنعتی می‌توانند با برگزاری جلسات، در صادرات مواد غذایی نقش مهم و کلیدی ایفا کنند.

این مسؤول تأکید کرد: عملکرد خوشه‌های کسب و کار به‌صورت منظم مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این همایش تصریح کرد: چهار خوشه صنعتی توسعه‌یافته شامل خوشه گل و گیاه، قزل‌آلای هراز، مبلمان و ادوات کشاورزی در استان وجود دارد.

سید مصطفی موسوی اظهار کرد: 32 خوشه شناسایی شده در استان داریم که با امکان‌سنجی صورت پذیرفته در سال گذشته اقدامات اولیه برای توسعه خوشه جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تکمیل فرآیند خوشه‌ها می‌تواند در مباحث مختلف از جمله صادرات و تأمین مواد اولیه، برای واحدهای تولیدی مهم بوده و سبب رونق در بخش صنعت و تولید شود.

به گزارش فارس، این همایش با حضور بیش از 40 نفر از عاملان توسعه خوشه کسب و کار کشور به‌مدت دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران برگزار شد.
منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان