تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

30 میلیارد شیرین در جیب استقلال

اللهیار صیادمنش که به فنرباغچه رفته بود با تشریفات زیاد به عنوان بازیکن رسمی این تیم معرفی شد.

30 میلیارد شیرین در جیب استقلال

رویداد۲۴ جوانگرایی در فوتبال ایران کارایی زیادی داشته است. گاهی اوقات کارایی‌اش در حد یک شعار زیبا بوده که حکم شعارهای انتخاباتی را داشته و از آن فراتر نرفته. بعضی اوقات سنگری بوده برای پناه گرفتن پشت آن بعد از باخت. مربیانی که باخت‌هایشان را هزینه‌هایی می‌دانستند که بابت جوانگرایی پرداخت می‌کردند. خلاصه از جوانگرایی هر استفاده‌ای شده به جز آن چیزی که باید. استقلال یکی از تیم‌هایی است که بیش از بقیه زمانی که به استفاده از جوانان روی آورده از آن منتفع شده است. چه زمان‌هایی که جوانانش با حضور در ترکیب، مربیان مختلف مانند منصوریان و شفر و مظلومی را در برهه‌های مختلف نجات دادند و چه زمانی که با رفتن‌شان، استقلال را به نان و نوایی رساندند. 

اللهیار صیادمنش که به فنرباغچه رفته بود با تشریفات زیاد به عنوان بازیکن رسمی این تیم معرفی شد. این انتقال اما بیشتر از این که برای خود اللهیار و یا فنرباغچه سودآور باشد برای استقلال یک برد بزرگ محسوب می‌شد. آنها از این انتقال بیش از 15 میلیارد تومان بدست آوردند. انتقالی که می‌توان آن را یکی از سودآورترین انتقالات فوتبال ایران دانست. صیادمنش که فصل گذشته هم پرسپولیس را مشتری خود را می‌دید و هم استقلال را در نهایت تصمیم گرفت به جمع آبی‌ها برود و همین مساله فرصتی طلایی را از قرمزهای پایتخت گرفت. البته این در حالی است که در این سال‌ها پرسپولیسی‌ها که تمام فکر و ذکر خود را برای قهرمانی گذاشته بودند نه در فکر جوانگرایی بودند و نه قدم مثبتی در این زمینه برداشتند. شاید اگر صیادمنش در چرخشی 180 درجه‌ای به پرسپولیس می‌رفت سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد. 

استقلالی‌ها فصل گذشته هم با فروش مجید حسینی درآمدی مشابه داشتند. انتقال مدافع جوان و ملی‌پوش آبی‌ها برای آنها نزدیک به 10 میلیارد درآمد داشت. به این دو بازیکن باید نورافکن را هم اضافه کرد. او هم با رفتن به شارلروا بیش از 3 میلیارد برای آبی‌ها سود داشت. یعنی با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که باشگاه استقلال نزدیک به 30 میلیارد تومان از فروش جوانانش درآمدزایی داشته است. رقمی که برای هر باشگاهی می‌تواند یک آرزوی دست نیافتنی محسوب شود. 

باشگاه پرسپولیس در این فصل هم پیشنهاداتی برای علیپور و بیرانوند دریافت کرده است. که البته علیپور رفتنش منتفی شده و بیرانوند در لیست انتظار است. اگر علیپور ترانسفر می‌شد باشگاه پرسپولیس هم می‌توانست حدود 10 میلیارد بدست بیاورد. اما تفاوت علیپور با بازیکن بسیار جوانی مانند صیادمنش این است که هم بازیکنی در این سن مشتری کمتری دارد و یا باشگاه‌ها مبلغ کمتری برای او پرداخت می‌کنند و هم در صورت پیدا شدن مشتری، باشگاه پرسپولیس هم سود می‌کند و هم ضرر.

درست است که آنها با فروختن علیپور مبلغ مناسبی را بدست می‌آورند اما از آن طرف با از دست دادن مهاجم اول تیمشان دچار مشکل می‌شوند و باید مبلغ بسیار بالایی را برای بدست آوردن یک مهاجم دیگر خرج کنند. باشگاه استقلال اما با فروش صیادمنش که بازیکن ذخیره بوده دچار مشکل جدی نخواهد شد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان