تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
توافق سران اروپا:

جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا نامزد جایگزینی فدریکا موگرینی شد / بورل دولت ترامپ را به یک کابوی تشبیه کرده است

سران اروپا جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا را نامزد جایگزینی موگرینی بعنوان رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا کردند.
 رویداد۲۴ سران اتحادیه اروپا بر سر انتصاب چارلز مایکل به عنوان رئیس شورا، سرگئی استانیشف به عنوان رئیس پارلمان، جوزف بورل به عنوان نماینده عالی و کریستین لاگارد را به عنوان رئیس بانک مرکزی این اتحادیه به توافق رسیدند.

همچنین، با توافق رهبران اروپایی، اورزولا فن در لاین وزیر دفاع آلمان نامزد ریاست کمیسیون اروپا شد.

جوزف بورل روز ۱۸ اردیبهشت، در مورد تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گفته بود: تا آنجا که من می‌دانم این تصمیم ایران در چارچوب برجام است.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی افزود: آمریکا با خروج از برجام اقدام بدی انجام داد و زمینه تصمیم اخیر ایران در محدودیت فعالیت برجامی را فراهم کرد.

او همچنین طی مصاحبه‌ای در ماه اردیبهشت، دولت ترامپ را به «کابوی» تشبیه کرده بود.

بورل ضمن اشاره به هشدار دولت ترامپ در خصوص ونزوئلا که «می‌گوید همه گزینه‌ها بر روی میز است از جمله گزینه نظامی»، اظهار داشت: دولت آمریکا را با گروه تماس اتحادیه اروپا و برخی از کشور‌های آمریکای لاتین که قصد دارند با نیکلاس مادورو بر سر موضوع برگزاری انتخابات مجدد گفتگو کنند مقایسه کرد.

بورل افزود: «گروه تماس که ما بخشی از آن هستیم با دولت آمریکا خط مشی یکسانی ندارد. دولت آمریکا مانند یک کابوی است که می‌گوید به من نگاه کنید، تصویر تفنگم را خواهم کشید. ما کسانی را که طرح اسلحه‌شان را می‌کشند و آن را بر دوش دارند نمی‌خواهیم. در مقابل، ما خواهان راه حل مسالمت‌آمیز، مذاکره و دموکراسی هستیم».
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان