تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران

نیمه تمام ماندن یک پارکینگ طبقاتی از سال ۸۷ تا کنون/ خطر ریزش برای املاک مجاور

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیمه تمام ماندن پارکینگ امیرکبیر از سال ۱۳۸۷ تا کنون، انتشار آلودگی و گرد و خاک و آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع زباله و تردد کارتن خواب‌ها، ایجاد چهره نامناسب و آلودگی بصری شده است.
نیمه تمام ماندن یک پارکینگ طبقاتی از سال ۸۷ تا کنون/ خطر ریزش برای املاک مجاور
افشین حبیب‌زاده در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری درباره ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ امیرکبیر گف: براساس بازدید به عمل آمده از تونل امیرکبیر که به طول ۲۵۰۰ متردر حدفاصل سه راه امین حضور تا اتوبان امام علی (ع) در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۲ قرار دارد و با توجه به جمع آوری اطلاعات و مشاهدات صورت گرفته مشخص شده که عملیات احداث این تونل در بهمن ماه ۱۳۸۷ آغاز شده و لاین جنوبی تونل جهت انتقال ترافیک از محدوده بازار به اتوبان امام علی (ع) و خیابان هفده شهریور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ افتتاح شده است.
 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران یکی از نقاط مهم این پروژه را پارکینگ طبقاتی تونل امیرکبیر عنوان کرد و افزود: این پارکینگ با ظرفیت ۴۸۶ خودرو در سه طبقه حدفاصل خیابان هفده شهریور تا خیابان شکوفه به مساحت ۱۶۸۳۱ متر مربع قرار دارد. طبق بررسی بعمل آمده بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی (حدود ۸۰%) پروژه انجام شده است، اما متاسفانه با گذشت چندین سال از افتتاح تونل امیرکبیر، پروژه پارکینگ طبقاتی فوقانی تونل به علت مشکلات مالی به حالت نیمه تمام تقریباً به حال خود رها شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود کارگاه عمرانی از سال ۱۳۸۷ و نیمه تمام ماندن آن تا کنون، انتشار آلودگی و گرد و خاک و آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع زباله و تردد کارتن خواب‌ها، ایجاد چهره نامناسب و آلودگی بصری، عدم تکمیل دیوار حائل در قسمت‌هایی از پروژه که باعث ایجاد خطر ریزش برای املاک مجاور شده و انسداد برخی از مسیر‌های دسترسی در مجاورت پروژه را از مشکلات اهالی این محدوده مطرح کرد.
 
حبیب‌زاده در پایان با توجه به اینکه فضای روی تونل در محدوده شهرداری مناطق ۱۲ و ۱۴ قرار دارد، از شهرداران این مناطق خواست هرچه سریع‌تر طرح مشترکی برای استفاده از این فضای شهری ارائه دهند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان