تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

ناگفته‌ها از رفتار نامناسب پلیس فرودگاه شیکاگو با تیم ملی والیبال ایران

سرپرست تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از رفتار نامناسب و به دور از پروتکل‌های میزبانی پلیس فرودگاه شیکاگو با ملی پوشان ایران، گفت: آمریکایی‌ها با چنین رفتار‌هایی نباید میزبان مسابقات ورزشی شوند.
ناگفته‌ها از رفتار نامناسب پلیس فرودگاه شیکاگو با تیم ملی والیبال ایران
رویداد۲۴ امیر خوش‌خبر با بیان اینکه در سال گذشته هم شاهد چنین رفتار‌هایی از سوی آمریکایی‌ها بودیم، افزود: بر همین اساس، پیش از عزیمت به شیکاگو در نامه‌هایی به فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون والیبال آمریکا، هشدار داده بودیم که نباید چنین مشکلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آن‌ها هم وعده داده بودند که چنین مشکلی پیش نیاید. گفته بودیم اگر این مساله برای همه است، تمکین می‌کنیم. اما اگر بخواهد ایران استثنا باشد و اینکه بخواهند از خروجی هواپیما تیم ایران را از سایرین جدا کنند، پذیرفتنی نیست.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران با توصیف شرایط بسیار بد، جداسازی اعضای تیم از سایر مسافران و اسکورت آن‌ها با پلیس، اضافه کرد: آن‌ها پرخاشگرانه با ما رفتار می‌کردند و هیچ توضیحی نمی‌دادند. در نهایت، ما را به قسمت کنترل پاسپورت بردند.

خوش خبر که همچنان از رفتار‌های نامناسب آمریکایی‌ها ناراحت بود، افزود: پس از دقایقی، به اتاق دیگری فراخوانده شدیم و از ما زندگی نامه، شماره تماس، محل خدمت سربازی خود و پدر و اینکه آیا در خانواده شما کسی کارمند یا مأمور دولت حضور دارد یا خیر، پرسیدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سوالات از همه اعضای تیم پرسیده شد یا خیر؟ گفت: هشت نفر را جدا کردند و حتی موبایل‌ها و پسوردهایمان را گرفتند و تمام تصاویر و پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ما وجود داشت را کنترل کردند. حتی از ما می‌پرسیدند چرا فلان عکس یا پیام را نوشته اید و می‌خواستند از محتوای آن اطلاع داشته باشند. فکر می‌کنم حدود ۲ ساعت موبایل‌هایمان را کنترل کردند.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در جواب این سوال که آیا این رفتار بر روحیه بازیکنان اثر منفی داشته است، اظهار داشت: این ماجرا در روحیه تیم اثر بسیار بدی داشت. تیم ما همچون مجرمان نشسته بود و مابقی تیم‌ها از جلویمان رد می‌شدند. تقریباً همه ما از این مساله رنجیده ایم و هر روز تصویر آن جلوی چشم ما حاضر است.

خوش خبر همچنین از ارسال نامه رسمی به فدراسیون جهانی والیبال، کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون والیبال آمریکا خبر داد و گفت: در نامه‌هایی که فدراسیون والیبال ایران ارسال کرده است، به شدت نسبت به رفتار آمریکایی‌ها اعتراض کرده اند که با روح ورزشی سازگار نیست و اگر می‌دانند مأموران آن‌ها چنین رفتاری را مرتکب خواهند شد، نباید درخواست میزبانی می‌کردند.
 
ناگفته‌ها از رفتار نامناسب پلیس فرودگاه شیکاگو با تیم ملی والیبال ایران

**آمادگی تیم ایران
وی درباره آمادگی تیم ملی والیبال ایران برای این دور از مسابقات هم گفت: شرایط عمومی تیم خوب است و همه مصدومان رسیده اند. اکنون در دانشگاه یو آی سی هستیم و شب هم تمرینی در سالن اصلی مسابقه خواهیم داشت تا با شرایط این سالن هماهنگ شویم.

سرپرست تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران افزود: برزیل با تمام قوا آمده است، روسیه و فرانسه تیم بسیار خوبی آورده اند. ما بدون توجه به نحوه حضور تیم‌ها و اینکه تیم اصلی هستند یا ذخیره، به کارمان ادامه می‌دهیم.

خوش خبر اظهار کرد: شرایط مسابقات سخت است و تیم‌ها بسیار با تجربه هستند. آن‌ها سال‌ها این مرحله از مسابقات را تجربه کرده اند، اما نقطه قوت ما این است که بازیکنان ما با تمام وجود بازی خواهند کرد.
 
ناگفته‌ها از رفتار نامناسب پلیس فرودگاه شیکاگو با تیم ملی والیبال ایران
 
اظهارات پزشک تیم ملی والیبال از رفتار آمریکایی‌ها در فرودگاه
 
سیامک افروزی پزشک تیم ملی والیبال ایران پس از اقدامات مغرضانه مأموران FBI در فرودگاه شیکاگو با ملی‌پوشان ایران، اظهار کرد: ما به سیاست اهمیت نمی‌دهیم و هیچ ورزشکاری به سیاست اهمیت نمی‌دهد. بعضی از همکاران ما و یکی دو تن از بازیکنان تیم پروسه بسیار طولانی را در فرودگاه شیکاگو داشتند.

او عنوان کرد: گارد فرودگاهی حتی گوشی تلفن و چمدان چند نفر از اعضای تیم را گرفته و به دقت بررسی کردند. این پروسه دو ساعت به طول انجامید.

افروزی گفت: این اولین بار نیست که چنین رفتاری با ما می‌شود، سال گذشته هم ما با لهستان همزمان وارد آمریکا شدیم و آن‌ها خیلی زود فرودگاه را ترک کردند، اما پروسه بررسی ما چند ساعت طول کشید. ما اینجا آمده‌ایم که ورزش کنیم و به سیاست کاری نداریم.
 
ناگفته‌ها از رفتار نامناسب پلیس فرودگاه شیکاگو با تیم ملی والیبال ایران
 
واکنش تند کولاکویچ به بی‌احترامی آمریکایی‌ها با اعضای تیم ملی
 
این اتفاق عصبانیت شدید ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران را نیز در پی داشت. sportowefakty در این مورد به نقل از کولاکوویچ نوشت: "پس از ورود تیم ملی والیبال ایران به فرودگاه، مأموران FBI همه ما را در اتاق‌های تنگ برای ساعت‌ها قرار دادند، آن‌ها سوال‌های بسیار احمقانه‌ای می‌پرسیدند!

برای مثال اینکه آیا کسانی که در عکس به ما نشان می‌دادند را می‌شناسیم یا نه؟ چرا بازیکنان جوان ایرانی ویزای رفتن به آمریکا یا کشور‌های اروپایی دیگر را ندارند؟ یا اینکه چرا بازیکنان تیم والیبال ایران هر هفته ویزای قاره به قاره دارند و کشور‌های دیگر مثل بلغارستان، فرانسه، صربستان، آمریکا و روسیه این طور نیستند؟ این ورزش نیست. (کولاکوویچ با حالت عصبانیت شدید این صحبت‌ها را مطرح کرد.)
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
البته ماهم باید به آمریکایی‌ها حق بدیم، حالا اومدیم و این بررسی و بازجویی ها رو نمیکردن و یکی از اعضای تیم ملی (از بازیکنان گرفته تا کادر فنی) یه وقت تروریستی، آدم کشی .... چیزی بودن. [ از ما ایرانیام که این چیزا بعید نیست. ] خب اون موقع که بدتر بود نه؟
نظرات شما
پیشخوان