تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
همزمان با هفته بدون نایلکس اجرا می‌شود

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و جایگزینی آن‌ها با نایلون در غرف بازیافت منطقه ۱۹

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته بدون کیسه‌های پلاستیکی؛ برنامه‌های آموزشی، اطلاع رسانی و جشنواره در محلات ۱۳ گانه و ۲۳ غرفه بازیافت مستقر در منطقه برگزار می‌شود.
توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و جایگزینی آن‌ها با نایلون در غرف بازیافت منطقه ۱۹
رویداد۲۴ سعید صالح محمود رباطی با اشاره به شعار امسال هفته بدون نایلکس با عنوان "کمی کمتر کیسه‌های پلاستیکی مصرف کنیم" افزود: به همین منظور جشنواره تهیه بهترین کیسه پارچه‌ای از دوریختنی‌ها در بین شهروندان مراجعه کننده به سرا‌های محلات برگزار و به منتخبین جوایزی اهدا می‌شود.

وی با تأکید بر پیوستن ۲۳ غرفه بازیافت این منطقه به کمپین "به پلاستیک نه بگویم" تصریح کرد: علاوه بر نصب بنر‌های ویژه درباره این موضوع، کیسه‌های پارچه‌ای در بین شهروندان توزیع و آن‌ها را نسبت به جایگزینی این کیسه‌ها با نایلون و مضرات استفاده از آن آگاه می‌کنند.

رباطی با بیان اینکه آگاه سازی شهروندان نسبت به مضرات استفاده از نایلکس در کاهش استفاده از آن موثر خواهد بود خاطر نشان کرد: درهمین راستا تبلیغات محیطی از طریق نصب بنر‌های آموزشی در منطقه، پخش تیزر‌های تبلیغاتی از طریق تلویزیون‌های شهری، برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با حضور اعضای کانون‌های محیط زیست در سرا‌های محلات و اماکن عمومی پیش بینی شده تا دانش زیست محیطی شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف ارتقا یابد.

به گفته این مسئول برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان، آموزش چهره به چهره اصناف و توزیع پاکت‌های کاغذی برای جایگزینی باکیسه‌های پلاستیکی، آموزش شهروندان در مساجد و حیسنیه‌ها از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

ضمن اینکه پاکسازی نمادین بوستان شریعتی در ناحیه ۲ چهارشنبه ۱۹ تیر ساعت ۱۰ صبح مقابل در ورودی بوستان شریعتی از خیابان شهید زلفی (ماهان) با حضور شهروندان و پرسنل شهرداری انجام می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان