تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
لاورنتیف در دیدار با شمخانی:

بدون تامین منافع ایران امکان دستیابی به امنیت پایدار وجود ندارد

نماینده ویژه پوتین گفت: بدون تامین منافع ایران امکان دستیابی به امنیت موثر و پایدار در منطقه وجود ندارد.

بدون تامین منافع ایران امکان دستیابی به امنیت پایدار وجود ندارد

رویداد۲۴ الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه بعد از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه ای با وی گفتگو کرد.

سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه وبرای ارائه گزارش از اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، امریکا و رژیم صهیونیستی که در سرزمینهای اشغالی برگزارگردید انجام شده است.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به روند مثبت و رو به گسترش همکاری ها میان ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و متحد راهبردی اظهار داشت: مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی چون برجام، تجاوز پهپاد امریکایی به اسمان ایران، حضور قانونی ایران در سوریه و راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفت کش حامل نفت ایران در جبل الطارق قابل تقدیر است.

وی با تبیین تلاش آمریکا برای افزایش تنش و ناامنی در منطقه با هدف فروش بیشتر سلاح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم اقدامات سیاسی و دفاعی برای جلوگیری از شکل گیری بی ثباتی در منطقه از منافع و امنیت خود با قاطعیت دفاع خواهدکرد.

الکساندرلاورنتیف در این دیدار با اشاره به اقدامات رسانه ای گسترده ای که برای تبدیل نمودن اجلاس سه جانبه روسیه، امریکا و اسراییل به روندی بر علیه ایران انجام شدتاکید کرد: مواضع روشن و صریح روسیه در خصوص حضور قانونی ایران در سوریه و مخالفت با سیاست ناکارامد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی به طرفهای شرکت کننده در اجلاس اعلام شد.

وی افزود: در این اجلاس به صراحت اعلام شدکه ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه، دوست و شریک راهبردی روسیه بوده و بدون در نظر گرفتن نقش و منافع این کشور نمی شود به مدل امنیتی موثر و پایداری رسید.

نماینده ویژه پوتین با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت تهران به صورت یکجانبه و بدون بهره مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما در کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان