تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴گزارش می‌دهد؛

گرمای ۵۰ درجه و تانکر‌هایی که آب جوش به روستائیان می‌رسانند/ فرماندار رامهرمز: داغ شدن آب طبیعی است! +فیلم

خطوط آب در مناطقی از خوزستان از جمله حومه غربی رامهرمز دچار شکستگی شده است و مردم در شرایط گرمای هوای این استان با مشکل عدم دسترسی به آب لوله‌کشی مواجه هستند و این مشکل جدا از آب داغ تانکر و حتی داغ شدن آب در لوله‌هایی است که به صورت روکار آنهم در این مناطق مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
شکستگی خطوط انتقال آب در بخش‌هایی از خوزستان/ روند کند حل مساله + فیلم
رویداد۲۴ شادی مکی: چند روز پیش فیلمی در رویداد۲۴ منتشر شد که نشان می‌داد مردم روستای شیفه در ۱۵ کیلومتری رامهرمز، در حال برداشت آب داغ برای نوشیدن از یک تانکر هستند. پیرمردی از اهالی روستا در فیلم می‌گوید: آب انقدر داغ است که وقتی به صورت می‌زنیم می‌سوزیم، به دام که نمی‌توانیم بدهیم.
 
اما پیگیری‌های رویداد۲۴ برای بررسی موضوع نشان می‌دهد مشکل داغی آب و آبرسانی با تانکر آنهم در تابستان فقط مختص روستای شیفه نبوده و در چند منطقه دیگر از استان خوزستان نیز رخ داده است، گرچه به گفته مسئولان محلی آب رسانی به این مناطق به صورت روزانه انجام شده است، اما سختی دسترسی به آبی که در گرمای تابستان و در تانکر به شدت داغ می‌شود مردم این مناطق را ناراضی کرده بود.
 
برای پیگیری این مشکل با موسی ممبینی فرماندار رامهرمز گفت‌وگو کرده‌ایم؛ او به رویداد۲۴ می‌گوید به علت فرسودگی خط آبرسانی که مناطقی از شوشتر، هفتکل، اهواز و حومه غربی رامهرمز را پوشش می‌داد، با ترکیدگی و شکستی خط آبرسانی مواجه می‌شدیم که در فصل تابستان این مشکل بیشتر بوده است. با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات ویژه‌ای برای حل این مشکل قائل شدند و پیمانکاری هم مشخص شد.
 
وی با اشاره به آبرسانی با تانکر در روستا‌هایی که خط لوله‌شان دچار شکستگی شده است، ادامه می‌دهد: حدود ۲۰ روز بود که خط آب ترکیده بود و مناطق یاد شده در شرایط بی‌آبی قرار داشتند لذا تغییر و گرمای دمای آب در تانکر فلزی با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان طبیعی است.
 
فرماندار رامهرمز با بیان اینکه در حال حاضر تأسیسات جدیدی احداث و خطوط لوله تا حدودی ترمیم شده است، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر مشکل آب همه مناطق رفع شده و تنها دو روستای شیفه و عریر باقی مانده است که به گفته پیمانکار مشکل آب این دو روستا نیز تا اوائل هفته آینده حل می‌شود.
 
وی درباره مبلغ اعتبار در نظر گرفته شده برای حل مشکل می‌گوید: رقم دقیق را به یاد ندارم، اما پیمانکار از اهواز انتخاب شد و ترمیم خطوط توسط آب روستایی اهواز، هفتگل و رامهرمز به صورت مشترک انجام شد و ما در این مدت آب را نوبت‌بندی کرده و با تانکر به مناطق فرستادیم.
 
برای پیگیری بیشتر با علی بیگدلی بخشدار بخش مرکزی رامهرمز گفت‌وگو کردیم. او نیز در اینباره به رویداد۲۴ می‌گوید: روستای شیفه کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد و به همین علت مطابق قوانین، دهیاری و شورای روستا به آن تعلق نمی‌گیرد، اما در صورت بروز مشکل شورای بخش و بخشداری به مشکلات این روستا رسیدگی می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در رامهرمز حدود ۳۰ تا ۴۰ روستا به دلیل کم جمعیتی فاقد شورای شهر و دهیاری هستند، اظهار می‌کند: مشکل دسترسی به آب شیفه نیز پیگیری شد و جلسه‌ای هم با اداره آب روستایی منطقه داشتیم و به ما قول دادند که مشکل دسترسی آب در ۳ روستای شیفه، عریر و عین حماد که همچنان با ترکیدگی لوله مواجه هستند در کمتر از یک هفته حل شود.
 
به گزارش رویداد۲۴ مشکل داغی آب محدود به مناطق روستایی نیست و در کل خوزستان به دلیل گرمای هوا لوله‌های آب به شدت داغ می‌شود به نحوی که برای استفاده از آب باید درهر بار بازکردن شیرآب حدود ۲۰ لیتر از این مایع حیاتی به هدر رود تا آب از داغی افتاده و قابل استفاده شود، آنهم در شرایطی که کشور با مشکل کم‌آبی مواجه است، اینکه در شرایط آب و هوایی خوزستان باید چه فکری برای لوله‌گذاری و خطوط انتقال آب کرد که لوله‌ها داغ نشده و چنین آبی به هدر نرود و مردم نیز در شرایط عذاب‌آور قرار نگیرند موضوعی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
 
از دیگر سو روند کند تدبیر برای حل مشکلاتی که مدت‌ها ادامه داشته است جای سوال دارد، درحالیکه مدت‌هاست که این مناطق با مشکل فرسودگی لوله مواجه هستند مسئولان مساله را به حال خود رها می‌کنند تا سرانجام در تابستان خط انتقال آب شکسته و مردم درگرمای عذاب‌آور تابستان روز‌ها با مساله عدم دسترسی به آب لوله‌کشی مواجه شوند و آن زمان به فکر اعتبار و ترمیم خطوط افتند.
 
فیلم روز آبرسانی عجیب با تانکر به مردم روستا را نشان می‌دهد که در حقیقت آب جوش به مردم رسانده شده است
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محرومیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عذاب وجدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
این مسءولین رو باید فرستاد اینجا تا خودشون دوماه از آب داغ توی تابستون داغ استفاده کنند تا دفعه بعد اینقدر سهل انگاری نکنن ونذارن کار به جاهای باریک بکشه بعد تازه اقدام بفرمایند.
بندگان خدا چی میکشن.عذاب وجدان گرفتم که چرا وقتی یه عده تو این وضعیتن ،من از آب خنک استفاده میکنم.
به شخصه وقتی آب واسه چند ساعت قطع میشه اعصابم داغون میشه و ... من مشهدم ولی خیلی وقتا بخاطر تعمیرات آب رو چندساعت قطع میکنن... .خدا به این بندگان مظلوم صبر بده که دو ماهه آب لوله کشی ندارن وتازه آبی هم که تو این هوا بهشون میدن داغه.
کشور جهان سومی عقب مونده.این مسءولین اصلا معنی وجدان رو می دونن؟؟؟ نه تدبیری نه چاره ای فقط بلدن بگن با مشکل کم آبی طرفیم وبهانه بیارن.با مشکل لوله که طرف نبودین گذاشتین خوب درب وداغون شن بعد تعویض کنین.
نظرات شما
پیشخوان