تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
کالدرون:

برای رسیدن به خواسته‌ام ۳ ماه وقت لازم دارم/ پیشنهادهای بهتر از پرسپولیس را رد کردم

گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس مدعی است تا پیش از حضور در این تیم پیشنهادهای مالی بهتری داشته که نپذیرفته است.

برای رسیدن به خواسته‌ام ۳ ماه وقت لازم دارم/ پیشنهادهای بهتر از پرسپولیس را رد کردم

رویداد۲۴ گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سؤالات مختلف پاسخ داده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

قبل از هر چیز از شرایط بازیکنان و اردو بگویید.
بازیکنان بسیار خوبی داریم که خوب هم تمرین می‌کنند. شرایط اردویی هم خیلی مناسب است. روز اول بارندگی زیاد داشتیم، ولی بعد از آن شرایط کمپ خیلی خوب بوده است. طبعاً نمی‌توانم بگویم بهتر از این نمی‌شود، ولی شرایط لازم برای کار را دارد. امکانات قابل قبول است و مشکلی برای اجرای برنامه‌ها نداریم.

بازی‌های تدارکاتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امیدوارم که این حریفان بتوانند ما را تحت فشار قرار بدهند تا بتوانیم معایب کارمان را پیدا کنیم.

تا به اینجای کار نحوه اجرای برنامه‌ها چگونه بوده است؟
طبق برنامه پیش رفته‌ایم و از بازیکنانم راضی هستم. فقط منتظرم ببینم کار قرارداد با یک مهاجم نوک به کجا می‌رسد. این خیلی مهم است و باشگاه پیگیر موضوع است.

چه شد که فوتبال ایران را برای ادامه همکاری انتخاب کردید؟
فرصتی بود که باید از آن استفاده می‌کردم و البته یک چالش بزرگ همراه خود دارد. این، همان چیزی بود که می‌خواستم. بعد از کار با تیم قطر اس سی یکسری پیشنهادها را رد کردم، چون آن چه دنبالش بودم در کار با آن تیم‌ها نبود. بعضی از آن پیشنهادها از نظر مالی به مراتب بهتر از پیشنهاد مالی پرسپولیس بود، ولی مثل پرسپولیس یک گزینه چالش‌برانگیز نبودند که مرا هیجان‌زده کنند. پرسپولیس از نظر کاری و حرفه‌ای ارزش بیشتری داشت.

در این مدت ایران را چطور دیدید و چقدر از فوتبال ایران شناخت دارید؟
ایران، مردمان خوبی دارد. آنها خیلی محبت دارند و احساس نزدیک بودن را به من می‌دهند. لیگ ایران را هم می‌شناسم. من با الهلال و الاتحاد برابر پرسپولیس بازی کرده‌ام. در جام جهانی دو دوره قبل هم دیدم که آرژانتین با چه دشواری از سد ایران گذشت.

ارزیابی شما از پرسپولیس چگونه است؟
تیم را تا حد زیادی می‌شناسم. مسئله‌ای که مرا راضی‌تر از قبل کرده این است که روحیه تیمی و جمعی خوبی حاکم است. من در کارهای قبلی خودم با بازیکنان خوب زیاد روبه‌رو بودم و بازیکنان هم از کار با من راضی بوده‌اند. با این وجود همیشه این‌طور نبوده است که ببینم همه‌ی اعضای تیم با این روحیه و اشتیاق کار می‌کنند. این وضعیت خیلی خوب است.

برنامه‌های شما فقط کوتاه مدت خواهد بود؟
برنامه‌های کوتاه مدت هم داریم، ولی به آینده باشگاه و تیم هم فکر می‌کنم. من در تمام باشگاه‌هایی که بودم با جوان‌ها کار کردم. البته آنها خیلی زیاد باید تلاش کنند. در تیم من بهترین‌ها شانس بازی دارند، ولی همیشه این فرصت را هم به تعدادی جوان می‌دهم که خودشان را نشان بدهند.

چقدر زمان لازم دارید که به خواسته‌تان در پرسپولیس برسید؟ در واقع چند هفته بعد از شروع بازی‌ها می‌توانیم پرسپولیسی را ببینیم که طبق خواسته شما بازی می‌کند؟
حداقل سه ماه زمان لازم است. البته این حرف من به این معنی نیست که نتیجه گرفتن ما از آن زمان آغاز شود. این زمان برای آن است که پرسپولیس به یک سطح خوب برسد. زمانی که بعد از آن بازیکنان ما، شیوه مرا جذب کرده و شناخته باشند. البته ما باید از همان ابتدای بازی‌ها سفت و محکم بازی کنیم و بعد از چند ماه همانی بشویم که می‌خواهیم اما از اول باید خودمان را به حریفان تحمیل کنیم.

پرسپولیس در چند سال اخیر خیلی خوب نتیجه گرفته است و به نظر می‌رسد این مسئله با بالا بردن توقعات کار را خیلی سخت می‌کند.
قطعاً همین‌طور است. دوام در نتیجه گرفتن هر سال سخت‌تر می‌شود. این یک امر طبیعی است. هر مقامی که می‌گیرید کار را برای ادامه سخت‌تر می‌کند، ولی همین چالش‌ها مرا به اینجا کشیده است. من آمده‌ام که پیروز باشم. البته هیچ وقت نمی‌شود نتیجه را بیمه و گارانتی کرد، ولی تمام مسئولیت را به گردن می‌گیرم و باز هم می‌گویم برای بُردن آمده‌ام.

پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار شناخته می‌شود که از فضای مجازی تا دنیای واقعی همه جا هستند. شما بازی‌هایی خواهید داشت که 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند. تأثیر این حضور را روی کارتان چگونه می‌بینید؟
این هوادار با خودش مسئولیت می‌آورد. این وظیفه ماست که این حضور را به یک عامل مثبت تبدیل کنیم و برای این منظور باید خوب باشیم. من سعی می‌کنم تعادل در تیم و بازی‌ها وجود داشته باشد. فلسفه این است که باید خوب بازی کرد و برد. باید کار خودمان را به دیگران دیکته کنیم.

چالش دیگر اینکه، بازیکنان زیادی در اختیار دارید و با این شرایط بعضی ستاره‌ها باید روی نیمکت بنشینند.
مواجهه با این مسئله از مسئولیت‌های من است که قبولش کرده‌ام. اگر مشکلی هم باشد من باید آن را حل کنم. تیم در اولویت است و پرسپولیس یک تیم بزرگ و حرفه‌ای است. همه‌ی بازیکنان باید این مسئله را بدانند. بازیکن تمرین می‌کند و بالاترین عملکرد را ارائه می‌دهد و در نهایت مربی تصمیم می‌گیرد که بهترین کار را برای تیم انجام دهد. بازیکن یا کمک می‌کند و خود را در بهترین فرم نگه می‌دارد یا مربی را دچار مشکل می‌کند که از طرفی به ضرر خودش تمام می‌شود، چون اعتقاد مرا نسبت به خودش کم می‌کند و بعد جایی در تیم نخواهد داشت. از نظر من هر بازیکن مهم است، ولی از همه مهم‌تر، تیم است، چون تیم می‌تواند هر بازیکن را به مهره بهتری تبدیل کند. ما بازیکنان خوبی داریم، ولی مسی نداریم. همه باید کار کنند و سخت هم کار کنند.

شما مهاجمی را به مسئولان باشگاه معرفی کرده‌اید تا برای جذب وی اقدام کنند؟
باشگاه، در ابتدا فهرستی را در اختیار من قرار داد. من در آن فهرست اولویت‌ها را مشخص کردم. البته ترجیح من بازیکن ایرانی است، چون راحت‌تر با شرایط وفق پیدا می‌کند. گزینه داخلی گویا تا این لحظه تمایلی به بازی در ایران نداشته است. یک گزینه دیگر هم هست که سابقه بهترین گلزن بودن را داشته است و نفرات دیگری هم هستند.

به گزارش تسنیم، سؤال آخر از کالدرون در حالی در این مصاحبه مطرح شده است که سرمربی آرژانتینی در فیلم این مصاحبه در بخشی از صحبت‌های اولیه‌اش متذکر شده که منتظر است ببیند باشگاه پرسپولیس برای جذب مهاجم نوک مدنظر او چه کاری انجام داده است. ضمن اینکه او تقریباً یک هفته‌ای می‌شود دو مهاجم خارجی را به مسئولان باشگاه پرسپولیس معرفی کرده است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان