تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بی بی سی چطور بعد از چندین سال مجوز ورود به ایران را گرفت؟ +فیلم

روز گذشته گزارشی از ایران در پایگاه خبری بی بی سی انگلیسی منتشر شد که بازتاب گسترده ای داشت. محتوای این ویدئو هفته گذشته توسط خبرنگار بی بی سی در ایران تهیه شده و این سوال را ایجاد کرده که چطور خبرنگار بی بی سی توانست مجوز ورود به ایران را دریافت کند؟
بی‌بی‌سی چطور بعد از چندین سال مجوز ورود به ایران را گرفت؟
رویداد۲۴ هافینگتون پست در گزارشی از وجود قراردادی میان جمهوری اسلامی با بنگاه خبری بی بی سی خبر داده که طی آن این بنگاه خبری بریتانیایی به شرط اجازه حضور خبرنگارانش در ایران پذیرفته هیچ بخشی از اطلاعات، تصاویر و مصاحبه‌هایی که در زمان سفر به ایران به دست آورده را در اختیار بی بی سی فارسی قرار ندهد.

بر اساس این گزارش، بی بی سی فارسی شرایط ایران برای عدم به اشتراک گذاشتن تصاویری که در ایران جمع آوری شده با بی بی سی فارسی را پذیرفته است. بر اساس ایمیلی که به دست هافینگتون پست رسیده، این اولین بار نیست که بی بی سی چنین توافقی با ایران انجام داده است.

افشای این اطلاعات درباره بنگاه بی بی سی توسط بخش فارسی زبان انجام شده است. بر اساس این اطلاعات مارتین پیشنس خبرنگار انگلیسی بی بی سی و تیمش تا روز یکشنبه این هفته در ایران حضور داشته‌اند.
 
در این ایمیل گفته شده بر اساس این قرارداد، مطلقا ضروری است که هیچ بخشی از متریال به دست آمده در ایران نه در زمان حال و نه در آینده، چه به شکل محتوای تلویزیونی یا محتوای شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر در اختیار بی بی سی فارسی قرار نگیرد. ایران از بی بی سی انگلیسی خواسته هیچ بخشی از این اطلاعات را تحت هیچ پلتفرمی در اختیار بی بی سی فارسی قرار ندهند.
 
به گزارش رویداد۲۴ بیانیه‌ای که به دست هافینگتون پست رسیده نشان می‌دهد سخنگوی بی بی سی با تقاضا‌های ایران موافقت کرده و گفته همه رسانه‌های بین المللی با محدودیت‌هایی در ایران مواجهند و ما برخی از این محدودیت‌ها را برای اینکه بتوانیم بصیرت نادری را از درون ایران به مخاطبانمان بدهیم، می‌پذیریم. بی بی سی مانند همیشه کنترل همه بخش‌های تحریریه‌اش را در دست دارد و این گزارش‌هایی که برای اولین بار در ۵ سال اخیر قرار است از داخل ایران تهیه شود در اختیار کارکنان بی بی سی فارسی قرار نخواهد گرفت.
 
بر اساس گزارش هافینگتون پست، در گذشته رسانه‌های خارجی قبول کرده بودند که کارشناسی از ایران نیز آن‌ها را همراهی کند و تحرکات آن‌ها و کسانی که با این رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند نیز محدود شده بود. این رسانه نوشته توافق جدیدی که بی بی سی انجام داده و قبول کرده هیچ بخشی از متریالش را در اختیار بی بی سی فارسی قرار ندهد امر غیر معمولی است. این توافق مانند آن است که نیویورک تایمز تقاضای دولت چین بابت عدم انتشار گزارش‌هایش در ماندارین را بپذیرد.
 
در گزارشی که بی بی سی روز گذشته منتشر کرد گفته شده در ایران ضبط همه لحظه تحت کنترل بوده و تیم رسانه‌ای همه رسانه‌های خارجی به همراه نماینده‌ای از دولت فعالیت می‌کنند.
 
به گزارش به گزارش رویداد۲۴ پیشنس، خبرنگار بخش خاورمیانه بی بی سی که هفته پیش در ایران حضور داشته روز یکشنبه هفته گذشته در توییتر خود نوشته بود: این هفته بی بی سی در یک زمان کلیدی امکان حضور در ایران را پیدا کرده است.
 
 
گزارشی که بی بی سی روز گذشته منتشر کرد بازتاب گسترده‌ای داشت. این گزارش که در ویدئویی کوتاه تحت عنوان «درون ایران: ایرانی‌ها در برابر ترامپ و توافق هسته‌ای» منتشر شده بخش‌هایی از یک کنسرت پاپ و نماز جمعه در ایران را در کنار هم قرار داده است. بخش‌هایی از این گزارش در شهر قم فیلمبرداری شده است.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان