تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

چه تعداد حادثه طبیعی در سال جاری رخ داد؟

رئیس مرکز اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور، از ثبت هزار و ۶۸۶ مورد حادثه طبیعی در کشور خبر داد و گفت: این شمار حادثه طبیعی در سه ماهه نخست سال ۹۸ در سامانه مدیریت اطلاعات حوادث کشور (سما) توسط ادارات کل مدیریت بحران استانداری ها، ثبت و مستندسازی شده است.
ثبت ۱۶۸۶ حادثه طبیعی در سه ماه نخست سال جاری در سامانه سما
رویداد۲۴ مهدی رحمتی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد حادثه طبیعی به صورت تقریبی شامل ۴۴۶ مورد زلزله، ۴۶۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۳۴ مورد طوفان، ۲۹ مورد تگرگ، ۳۷۸ مورد آتش سوزی جنگل‌ها، ۳۶ مورد سرمازدگی و یخبندان، ۱۱ مورد ریزش بهمن و ۹۲ مورد رانش زمین، در سراسر کشور بوده است.

با استناد به بند ۵ و ۱۷ از ماده ۸ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که مربوط به مستندسازی حوادث، اقدامات و تجزیه و تحلیل آن‌ها و نیز ایجاد نظام مدیریت جامع اطلاعات به کمک شبکه‌های اطلاعاتی مراکز علمی - تحقیقاتی ذیربط و سازمان‌های اجرایی مسئول و تشکیل مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث وابسته به سازمان است، جامعیت اطلاعات اصلی‌ترین عنصر و مشخصه بارز سامانه سما است.
 
در سامانه سما تمام مراحل حوادث و بحران‌ها شامل ثبت اطلاعات در هنگام بروز حادثه تا ثبت خسارات، بودجه، پروژه‌ها، تجهیزات، آموزش‌ها، مانور‌ها و فعالیت‌های شورای هماهنگی استان‌ها ثبت می‌شود. همچنین به مواردی مثل دریافت اطلاعات از هواشناسی کشور، مؤسسه ژئوفیزیک، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی و نظایر آن پرداخته می‌شود.
 
سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگزار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان