تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

کیمیایی: ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها» کارگردان فرستاد

کارگردان فیلم سینمایی «گوزن‌ها» درباره پایان بندی این فیلم، گفت: بعد از نمایش «گوزن‌ها» در سومین دوره جشنواره فیلم فجر به دستور ساواک پایان بندی آن کاملاً تغییر کرد.
 رویداد۲۴  فیلم «گوزن‌ها» در نظرخواهی اخیر ماهنامه «فیلم» از ۱۴۰ منتقد و نویسنده سینمایی، به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.

این چهارمین نظرخواهی مجله است که هر ده سال یک بار انجام می‌شود. در اولین و دومین نظرخواهی هم «گوزن‌ها» درمیان ده فیلم برگزیده بود، اما ده سال پیش در سومین نظرخواهی، «گوزن‌ها» به مقام اول رسید و اکنون هم با وجود افزایش شمار منتقدان و گسترده‌تر شدن طیف شرکت‌کنندگان در نظرخواهی، جایگاه خود را حفظ کرده است؛ فیلمی تأثیرگذار که در میان تماشاگران سینما هم بسیار محبوب است.

برنامه «فیلم‌کات» با مسعود کیمیایی کارگردان «گوزن‌ها» گفت‌وگویی کرده است و او درباره برخی از جنبه‌های این فیلم صحبت کرده است.

کیمیایی در این گفتگو اشاره کرده که پایان این فیلم پس از نمایش در سومین جشنواره جهانی فیلم تهران به دستور ساواک کاملاً تغییر کرد و «گوزن‌ها» در سال‌های پیش از انقلاب با پایان تغییر یافته به نمایش عمومی درآمد، اما پس از انقلاب پایان اصلی نسخه اولیه جایگزینش شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کیمیایی
نظرات شما
پیشخوان