تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

روایت یک منبع آگاه از راز سفر رهبر طالبان

یک منبع بسیار آگاه طالبان از رازهای سفر رهبر کشته شده طالبان افغانستان به ایران پرده برداشت.
رویداد۲۴یک منبع بسیار آگاه طالبان از رازهای سفر رهبر کشته شده طالبان افغانستان به ایران پرده برداشت.

به گزارش تریبون اکسپرس، رهبر طالبان افغانستان در سفرهای مکرر خود به ایران که با هدف عبور از مرز ایران و دستیابی به مرز غربی افغانستانصورت میگرفته از هویتی جعلی استفاده کرده است.

طبق این گزارش که با عنوان «رازهای سفر ملا اختر منصور به ایران» منتشر شده است، منصور به مناطق مرزی ایران در مسیر حرکت به غرب افغانستان سفر کرده اما نه مقامات پاکستانی و نه ایران به دلیل استفاده این فرد از نام مستعار از هویت واقعی او اطلاعی نداشتند.

تریبون اکسپرس که به گفته خود از یک "منبع بسیار معتبر" طالبان اطلاعاتش را دریافت کرده مدعی شده «ملامنصور» در سفر به غرب افغانستان از مسیرهای جدید و غیرتکراری از طریق مناطق مرزی ایران استفاده می‌کرد.

این منبع بسیار معتبر به خبرنگار تریبون گفته که منصور از ترس شناسایی توسط نیروهای آمریکایی، جاسوسان خود یا  توسط نیروهای پست‌های بازرسی افغان  از مسیرهای عادی افغانستان استفاده نمی‌کرد.

این خبرگزاری به نقل از منبع خود در طالبان ادعا می‌کند: منصور برای مدت طولانی به عنوان یک فرد معمولی در منطقه مرزی ایران زندگی کرده بود.

این منبع مدعی شده که رئیس کشته شده طالبان روزی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکا خودروی او را در منطقه موشکی مورد اصابت قرار داده است، از مرز ایران به بلوچستان وارد شده بود.

تریبون اکسپرس همچنین مدعی شده که رهبر کشته شده طالبان به عنوان تاجر از مرز ایران عبور می‌کرد و این هویت جعلی را همیشه برای عبورش از مرز کشورهای همسایه استفاده می‌کرده و همین امر سبب ایرانیان هرگز از هویت واقعی او مطلع نشوند.

این خبرگزاری با بیان اینکه این اعترافات ایران و پاکستان را از هرگونه اتهامات رسانه ای مبری میکند از زبان منبع خود در طالبان افزود: ما مطمئن بودیم مدارک و پاسپورت های منصور در جریان حمله به اتومبیلش از بین رفته است اما گویا یکی از نسخه های کپی آن در دست ماموران مهاجرات در پست مرزی تفتان بوده که ما از آن اطلاعی نداشتیم و همین مدارک بود که بعد منتشر شد.

چند روز پس از حمله پهباد آمریکایی به خودروی ملا اختر منصور، وزارت امور خارجه پاکستان مدعی شده بود که در داخل خودروی رهبر کشته شده طالبان پاسپورتی پیدا شده است که تصویری شبیه به رهبر کشته شده طالبان دارد و یک ویزای سفر به ایران در آن الصاق شده است.

محمد قسیم برادر راننده خودروی رهبر طالبان نیز در گفت‌وگو با رویترز مدعی شده بود برادرش ملا منصور را از منطقه تفتان در مرز بین پاکستان و ایران سوار خودرو کرده است.

جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ملا اختر منصور با پاسپورت پاکستانی و ویزای ایران از مرز این کشور وارد پاکستان شده است را رد کرده است.
منبع: ایلنا
برچسب ها: ملا اختر منصور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان