تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

احساس غربت از نظر لادن طباطبایی

لادن طباطبایی نوشت: غربت یعنی چه؟
  رویداد۲۴ خیلی‌ها میپرسن. احساس غربت نمیکنی؟ و من فکر میکنم به این لغت. واقعا یعنی چی؟ طبق لغتنامه دهخدا؛ دوری از وطن در طلب مقصود، یکی از معانی شه؛ که به من مثلا میخوره. اما در ترجمه عامیانه یک حس هست.

بازی اش هم سخته (من بازیگر باز حرف زد!) به نظر من میشه گفت.

غربت یعنی اینکه اوایل، حتی اگر زبان بلد باشی، متوجه حرف صندوقدار نشی... غربت یعنی وقتی توریست بازیت تموم میشه و قراره زندگی کنی ... وقتی اجاره اولین خونه و خرید اولین وسایلت گرونتر از اونچه باید، میشه... غربت یعنی مریض میشی و کسی نیست یه لیوان آب دستت بده... غربت یعنی نمیدونی برای جواب سوالات کجا بری... غربت یعنی نا آشنایی ات با عرف و عادات جامعه‌ای که تازه بهش رسیدی... غربت یعنی سفره دلت رو پیش دوست جدیدت بازمیکنی و از فردا جواب تلفنت رو نمیده، چون اینا اهل درام نیستن! غربت یعنی همه جا اسم و تلفنت رو میدی و تو انبوه تبلیغات که همه مزخرفه غرق میشی! غربت یعنی از صورت حساب و امور بانکی شون سر درنمیاری. غربت یعنی بچه ات بزرگ شده و نمیتونی باهاش فارسی درد و دل کنی.. غربت یعنی از عروسی و عزای خانواده ات دوری... یه مشت عکس و فیلم و اشک و آه بیشتر نداری... غربت یعنی در به در دنبال جمع هموطنات بگردی و به هرچی که بخوردت بدن راضی بشی.

اوووه ... از غربت خیلی میشه نوشت. ولی در مورد خود من؛ خیلی خوش شانس بودم که همون اول که اومدم یک معلم سختگیر و مهربون داشتم، شوهر عمه ام که همه چیز رو بهم فهموند، اون‌هایی رو هم که نفهمیدم، زندگی بهم فهموند! کلا در اینکه من آدم پررویی هستم بحثی نیست. اما خیلی برنامه ریزی کردم. میدونستم مشکلاتم چی خواهد بود. صد البته که کلی مشکلات پیشبینی نشده هم سر راهم سبز شد، ولی خوب حلش کردم و میکنم. اصولا مدلم نیست که بشینم و فکر و خیال کنم. ولی بازهم گاهی دلتنگ میشم که طبیعیه.

راستش؛ یکسال آخر تو شهر خودم، انقدر غربت کشیدم که هیچ غربتی باهاش قابل قیاس نیست.

مهاجرت؛ سخته، خیلی سخت. من پنج سال براش برنامه ریزی و تلاش کردم. یک سفر هم اومدم و شرایط رو سنجیدم. از من نپرسید که مهاجرت بکنم یا نکنم. مهاجرت؛ یک تصمیم خصوصی هست. آنچه که گفتنی بود توی پستهام گفتم. من از تصمیمم پشیمون نیستم، چون هدفی داشتم که حالا همه چیز در جهت اون پیش میره.

فقط اینو بگم؛ زندگی تلاشه دائمه، هر جا که باشی

عکس از دوست عزیزم @ronak.azizi
#لادن_طباطبایی #بازیگر #غربت #مهاجرت
***دلتنگ پسرم همیشه هستم❤خیلی زیاد... اون با همه دلتنگی‌ها فرق میکنه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان