تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

اجاره‌بهای بالگرد اعزامی به منطقه خانگرمز 11 میلیون تومان شد

روز گذشته محمد کیانی، محیط بان منطقه حفاظت‌شده خانگرمز تویسرکان در صخره‌های گوهستان سقوط می‌کند.
رویداد۲۴-روز گذشته محمد کیانی، محیط بان منطقه حفاظت‌شده خانگرمز تویسرکان در صخره‌های گوهستان سقوط می‌کند.

این محیط بان روز گذشته یک‌شنبه 9 خرداد در حین انجام عملیات کوهستانی در منطقه خانگرمز از ارتفاع سقوط کرده و به داخل گودال به عمق 15 متر در صخره‌های کوهستان می‌افتد.

در پی این اتفاق و آسیب‌دیدگی محیط بان کیانی، تیم امداد کوهستان و امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان عملیات نجات وی را طی دو ساعت انجام دادند سپس تیم امداد هوایی با پشتیبانی تیم امدادی شهرستان تویسرکان با توجه به احتمال آسیب‌دیدگی نخاع و شکستگی در مصدوم، وارد عمل شده و پس از نجات مصدوم از درون گودال، با بالگرد به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان به ایسنا گفت: در ساعات اولیه صبح دیروز محیط بان منطقه حفاظت‌شده خانگرمز از ارتفاع 15 متری سقوط کرده و به داخل گودالی می‌افتد.

بهروز کارخانه‌ای ادامه داد: طی تماس با جمعیت هلال‌احمر، نیروهای این ارگان به محل حادثه اعزام شده و پس از ساعت‌ها تلاش فرد حادثه‌دیده 27 ساله را از گودال خارج و تا ظهر با بالگرد به بیمارستان بعثت منتقل کردند.

وی علت این حادثه را لیز خودن این محیط بان از صخره دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال عمومی این بیمار مساعد است.

به گفته حبیب معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان، اجاره‌بهای بالگرد اعزامی به محل حادثه ساعتی 5 میلیون تومان بوده که در مجموع 11 میلیون تومان بابت این ماموریت هوایی هزینه شد البته دانشگاه علوم پزشکی این مبلغ را تقبل می‌کند.

بختیاری، مدیر روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان نیز ضمن با رد احتمال ضایعه نخاعی در فرد مصدوم گفت: حال عمومی این بیمار مساعد بوده و فقط ضربه‌ای جزئی به کمر این شخص وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز اعلام کرد: از ابتدای تیرماه امسال‌ تمامی محیط بانان شاغل در مناطق حفاظت شده استان همدان و افراد تحت تکفل آنها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

محمدرضا محمدی افزود: تمامی پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز به صورت رایگان مشمول بیمه حوادث و مسئولیت می‌شوند.

وی اظهار کرد: این اقدام به منظور ایجاد امنیت خاطر پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان 40 محیط بان در مناطق حفاظت شده خانگرمز، نشر، آلموبلاغ، ملوسان، گلپرآباد و لشکردر به حفاظت و حراست از عرصه‌ها و گونه‌های طبیعی می‌پردازند.

به گزارش ایسنا: منطقه حفاظت‌شده خانگرمز در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان تویسرکان، ۲۵ کیلومتری شرق شهر اسدآباد و در سمت جنوب غربی همدان و شمال غربی شهر فرسفج قرار گرفته است.

منطقه حفاظت‌شده خانگرمز نام خود را از کوهی به همین نام گرفته که بخش اعظم وسعت و اهمیت منطقه را به خود اختصاص داده است. از منابع آبی این منطقه می‌توان به وجود ۳۵ دهنه چشمه و ۱۳ رشته قنات اشاره کرد.

در منطقه حفاظت شده خانگرمز تاکنون در مجموع ۲۱۳ گونه گیاهی متعلق به ۱۶۴ جنس و ۴۵ خانواده با خواص و کاربردهای دارویی، صنعتی و ... شناسایی شده است که به شکل درختچه، بوته و علف دارای مصارف خوراکی، دارویی، صنعتی و ساختمان بوده‌اند.

این منطقه با ارتفاع 2853 متر از سطح دریا در ضلع شمالی، دارای صخره‌ها و پرتگاه‌های مرتفع و صعب‌العبور است که در معرض فرسایش شدید ناشی از بارندگی و یخبندان هستند.

با توجه به برخورداری این منطقه از شرایط و عوامل زیستی مناسب حیات‌وحش از جمله دور بودن از مسیر جاده اصلی، محصور بودن جبهه شمالی آن توسط رشته کوه الوند و منابع آب کافی، جمعیت جانوری قابل توجهی را در خود جای داده است و مهمترین زیستگاه کل و بز وحشی، قوچ و میش استان به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بالگرد ، منطقه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان