تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

ایران سومین دولت اثرگذار در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا، مرد تجارت است، نه مرد جنگ، و در موارد مختلفی اعلام کرده است که تمام سربازان آمریکایی را به کشور خود باز می‌گرداند.

ایران سومین دولت اثرگذار در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود

رویداد۲۴ غسان الاستانبولي در المیادین نوشت: قطعا ایران سومین دولت اثرگذار در نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود. آنچه این دیدگاه را به واقعیت نزدیک می کند، خوانش دقیقی از جریان حوادث از زمان خروج آمریکا از توافق هسته ای است.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر در دلایلی که رئیس جمهور آمریکا را به سمت خروج از توافق هسته ای سوق داد، نظر داشته باشیم، در می یابیم که این موضوع، بیش از هر چیز، به نژاد پرستی او نسبت به اوباما و سیاستهای او باز می گردد.

زمانی که رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد، ایران راه حل ها و واکنش های مناسبی برای تمام گزینه های احتمالی که ترامپ پیشنهاد می دهد، در نظر گرفت؛ از جمله این گزینه ها، راه حل نظامی است که همچنان بعیدترین راه حل محسوب می شود؛ به چند دلیل:

تصمیم جنگ، تصمیم ترامپ نیست؛ بلکه نظر پنتاگون است که در مناسبتهای مختلف اعلام کرده است که جنگ با ایران، ویرانگر خواهد بود و در صورتی که اتفاق بیفتد، تحمل تبعات آن، برای آمریکا سخت خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا، مرد تجارت است، نه مرد جنگ، و در موارد مختلفی اعلام کرده است که تمام سربازان آمریکایی را به کشور خود باز می گرداند. شاید این شکاف بین تمایلات و واقعیت، باعث شده است ترامپ در صحبتهایش سردرگم باشد؛ گاه از آمادگی برای نابودی ایران بگوید و گاه به زبانهای مختلف، پیامهایی را به ایران برساند. اما تصمیم ایران برای پاسخ دادن به پیامهای ترامپ، قطعا پیش از انتخابات آینده نخواهد بود.

هر جنگی، ولو اینکه محدود باشد، به دلیل تاثیری که بر شرایط اقتصادی در داخل آمریکا دارد، ارزوهای ترامپ در مورد نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را بر باد می دهد.

با توجه به اینکه گزینه مقابله نظامی بعید است، ایران با مهارتی تمام به سیاست بازی روی لبه پرتگاه روی آورده است؛ از این رو، می بینیم که به هر گونه تجاوزی به سرعت پاسخ می دهد؛ همانطور که در ماجرای نفت کش ها اتفاق افتاد.

ما منکر این مساله نیستیم که اقتصاد ایران از تحریمها متاثر شده، اما ایران تجارب موفقیت آمیزی در مقابله با اینگونه بحرانها داشته است؛ بویژه به دلیل تکیه آن به دوستان قدرتمندی نظیر روسیه و چین. از این جهت است که مسئولان ایرانی از موضع بالا صحبت کرده و می گویند: صادرات نفت از طریق تنگه هرمز، یا برای همه انجام می شود و یا برای هیچکس.

علاوه بر این، مخالفت ایران با پیشنهاد روسیه مبنی بر اینکه این کشور آماده است به نام خود، نفت ایران را وارد بازار کند، دلیل محکمی است برای اطمینان ایران به اینکه دست بالا را در اختیار داشته و از ظرفیتهایی برخوردار است که برای پیروزی در این دور از مقابله ها و تنش ها، کافی است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان