تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو هیات رئیسه مجلس:

حق خاتمی است که مجلس حرف او را بشنود/ حضور خاتمی در فراکسیون امید به معنای تایید مواضعش نیست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حق آقای خاتمی است که صدایش شنیده شود، زیرا ایشان در گذشته همکار مجلسی و نایب رئیس مجلس بوده‌اند.
حق خاتمی است که مجلس حرف او را بشنود/ حضور خاتمی در فراکسیون امید به معنای تایید مواضعش نیست
رویداد۲۴ محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس، درخصوص «انتقاد‌ها درباره حضور محمدرضا خاتمی در فراکسیون امید» گفت: در عجبم که چرا موضوعات جزیی را اینگونه مهم و تبدیل به مسئله ضد منافع ملی می‌کنیم. آقای خاتمی روزی نایب رئیس مجلس بوده و هنوز حکم قطعی پیرامون ایشان صادر نشده است. حتی اگر حکم قطعی هم صادر شود ایشان این حق را دارد که در فراکسیون امید یا هر فراکسیون دیگری در مجلس، حرفش شنیده شود. شنیدن حرف هر شهروندی وظیفه نمایندگی است. حق آقای خاتمی است که صدایش شنیده شود، زیرا ایشان در گذشته همکار مجلسی و نایب رئیس مجلس بوده‌اند.

او ادامه داد: این دیوار کشیدن‌ها صورت مسئله را پاک کردن است. حضور خاتمی در فراکسیون امید به معنای تائید مواضعش در فراکسیون امید نیست. برخی دوستان اصولگرای ما با برخی متهمان بزرگ دیدار داشتند که از نظر ما این دیدار‌ها هیچ اشکالی نداشت، چون فرض می‌گیریم، حتی اگر آن متهم بابک زنجانی هم باشد، این حق را دارد که حرفش شنیده شود؛ حتما هم فرض این است که شنیدن حرف این متهم معنایش همراهی با بابک زنجانی نیست. به خودمان اجازه نمی‌دهیم تا به نماینده‌ای که با بابک زنجانی دیدار کرده، اتهام حمایت از زنجانی بزنیم.

وکیلی بیان کرد: در ارتباط با آقای خاتمی هم بدین‌گونه است. دعوت خاتمی به فراکسیون امید برای شنیدن حرف‌هایش بود و دلیل بر حمایت فراکسیون امید از دیدگاه‌های او نیست. چنانچه محتوای این جلسه نشان می‌دهد در جلسه هرکس دیدگاه خود را پیرامون اظهارات اقای خاتمی داشته است. برخی دیدگاه‌ها هم در نقد مواضع آقای خاتمی بود، اما این حق ایشان است که مجلس حرف او را بشنود. این حق نماینده است که برای هر شهروندی گوش شنوا داشته باشد.

او گفت: اینکه عده‌ای به خود اجازه دهند به صرف دیدار، زبان به تهدید بگشایند این همان مسئله دیرینه‌ای است که مرز‌ها را شکل می‌دهد. یک جریانی زبانش، تهدید، تحریم، حذف و امنیتی است و یک جریانی زبانش، زبان تکریم حقوق ملت است. مردم با این دو جریان روبه رو هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه جریانی به خودش اجازه می‌دهد برای جریان دیگر تعیین تکلیف کند که چه کسی را ببیند یا نبیند و در خصوص دیدار هایش باید تاوان بدهد، این همان نقطه‌ای است که دو جریان سیاسی را از هم متمایز می‌کند.
منبع: برنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
حق خاتمی هست که مجلس صدایش را بشنود ولی حق مردم نیست که نمایندگانی که مردم به آنها رای دادند صدای تورم و گرانی آنها را بشنوند. عجب حقی
نظرات شما
پیشخوان