تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
واعظی در جمع خبرنگاران:

برخی با ادعای ولایت‌مداری کار‌هایی خلاف نظر رهبری انجام می‌دهند

مسئول دفتر رئیس‌جمهور گفت:آقای ظریف در خصوص بی مهری که به ایشان و بعضی از اعضای دیگر دولت شده بود ابتکار عمل را به دست گرفته و این موضوع را منعکس کردند و با محبت مقام معظم رهبری مواجه شدند.
برخی با ادعای ولایت‌مداری کار‌هایی خلاف نظر رهبری انجام می‌دهند دست گرفت
رویداد۲۴ محمود واعظی در واکنش به طرح نماینده دائم روسیه در سازمان ملل برای تامین امنیت خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه و تاثیر تصویب آن در خروج نیرو‌های بیگانه از خلیج فارس و شکست سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا، تاکید کرد: این طرح از اول انقلاب جزء سیاست‌های ایران است و ما همواره اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس باید امن باشد و امنیت آن نیز باید توسط کشور‌های منطقه تضمین شود.

وی افزود: این سیاست همیشگی ما بوده و اگر هم این سیاست در سازمان ملل تصویب بشود ما به عنوان مبدع آن، از این طرح حمایت می‌کنیم. اینکه هیچ نیروی خارجی در منطقه خلیج فارس نباشد یکی از آرزو‌های ما است، اما اینکه در عمل این اتفاق بیفتد کمی سخت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره نامه وزیر امور خارجه به رهبر انقلاب و پاسخ تفقد‌آمیز ایشان به او و همچنین ادامه فشار‌ها علیه دولت، گفت: اول باید از این فرصت استفاده کنم و یک بار دیگر از طرف دولت و آقای رئیس جمهور از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنیم که نسبت به خادمین خودشان و مردم در دولت عنایت دارند.

وی افزود: آقای ظریف در خصوص بی مهری که به ایشان و بعضی از اعضای دیگر دولت شده بود ابتکار عمل را به دست گرفته و این موضوع را منعکس کردند و با محبت مقام معظم رهبری مواجه شدند.

وی ادامه داد: ما نگاه مقام معظم رهبری را به دولت و اعضای آن می‌دانستیم، اما این پاسخ بیشتر باید برای آن کسانی باشد که به ادعای اینکه ولایت مدار هستند کار‌هایی می‌کنند که خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

واعظی درباره توئیت روز گذشته ترامپ، گفت: در حال حاضر ترامپ هم در تلاش‌هایی که برای مذاکره انجام داده و هم در تحریم‌هایی که علیه اعمال کرده، شکست خورده است.

وی افزود: قرار ترامپ در صحبت‌هایی که با روسای کشور‌های اروپایی داشتند این بود که اروپا دو ماه با آن‌ها همکاری کند، تا آن‌ها به هدفشان برسند، اما اکنون یک سال شده است.

وی با بیان اینکه با گذشت یک سال هیچ اتفاقی در ایران نیفتاده است، گفت: در حال حاضر هم در بازار ارز و هم در بازار کالایی ما آرامش برقرار شده و نوسانان گذشته وجود ندارد به صورتی که ارز سیر نزولی گرفته و روند افزایشی کالا‌ها متوقف شده و برخی از آن‌ها سیر کاهشی داشته است که البته اعتقاد ما این است که حتما قیمت ارز و کالا باید با سیاست عرضه و تقاضا از این مقدار هم کمتر بشود.

واعظی با بیان اینکه این توئیت ترامپ به نوعی عقب نشینی است، اظهار داشت: آن‌ها با ایرانی روبرو هستند که خودشان، دیپلماسی و مذاکراتشان حرف و منطق دارند و همچنین کشوری با تاریخ چند هزار سال است.

وی درباره با حضور مقامات اماراتی برای مذاکره با ایران گفت: امارات در حال تجدید نظر درباره نوع رویکرد بسیار تندی است که نسبت به یمن داشت و در حال حاضر هم به دنبال این است که آرایش نیروهایش را در یمن تغییر دهد و همچنین دیدگاه هایش با عربستان سعودی در یمن تغییر کرده است.

واعظی ادامه داد: از سوی دیگر این کشور در ارتباط با امنیت در خلیج فارس نگران است و علاقمند است که با روش‌هایی با ما هم در این زمینه صحبت کند.

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان