تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
شایان مصلح:

از استقلال شروع کردم، اما نمی‌توانم به این تیم بروم

شایان مصلح می‌گوید دستیار گابریل کالدرون خواگین به او تاکید کرد که قرضی از پرسپولیس برود.
از استقلال شروع کردم، اما نمی‌توانم به این تیم بروم
رویداد۲۴ شایان مصلح مدافع تیم پرسپولیس یکی از بازیکنان مازاد گابریل کالدرون بود. او که در لایو اینستاگرام و دیگر مصاحبه‌ها صحبت‌هایی را درباره قرارگیری اش در فهرست مازاد انجام داده بود، این بار در گفتگویی صحبت‌های جدیدی را مطرح کرد.

با کوله باری از جام می‌روم

شایان مصلح در ابتدای صحبت هایش گفت: اول این که هر کسی تقدیری دارد و برای ما هم اینطور رقم خورده. در ابتدا از همه کسانی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم؛ کادرفنی، مدیریت و هواداران. خداراشکر با کوله باری از افتخار و جام پرسپولیس را ترک می‌کنم.

سه بار به من گفتند بیا تمدید کن

مدافع چپ سرخ‌ها درخصوص تمدید قراردادش عنوان کرد: قرارداد من دو ساله بود با پرسپولیس و آخر فصل تمام شد، قبل از بازی با سپاهان با من تماس گرفته شد و گفتند آقای برانکو گفته تمدید کن که گفتم بگذارید فصل تمام شود بعد. بعد بازی داماش دوباره به زنگ زدند که بیا تمدید کن که گفتم بروم سفر زیارتی عراق و بعد چشم. از عراق که برگشتم فردایش رفتم سفر تفریحی لبنان. در فرودگاه بودم که تماس گرفتند بیا تمدید کن گفتم می‌روم بیروت ۴ روز بعد می‌آیم تمدید می‌کنم؛ که به محض این که برگشتم رفتم قراردادم را تمدید کردم. دو روز بعد از این که تمدید کردم قضایای آقای برانکو پیش آمد و این که ایشان برنمیگردند و….

آقای کالدرون گفتند به تو نیاز داریم

شایان مصلح درباره اردوی ترکیه نیز گفت: به هر حال ما سابقه کمی در پرسپولیس نداشتیم و در پرسپولیس بازی کردیم، چند روز ابتدای تمرین را به خاطر مصدومیتی که از بازی السد قطر داشتم فقط دور زمین می‌دویدم و با تیم تمرین نمی‌کردم. در اردوی ترکیه هم آقای کالدرون گفتند وضعیتت چطور است، با پزشک هم صحبت کردند دکتر حقیقت هم شرایط را گفتند، به من گفتند به تو نیاز داریم و سعی کن خودت را کم کم برسانی. من هم آرام آرام تمریناتم را انجام می‌دادم، ایفمارک می‌رفتم، عصر هم می‌رفتم تمرین و بدنسازی انجام می‌دادم. در ترکیه هم دو سه روز آخر با تیم تمرین کردم و بازهم آقای کالدرون می‌گفتند پا ننداز و….

کالدرون گفتند خیلی تو را ندیدم

مصلح نحوه اعلام خبر به او و سروش را توضیح داد: یکهو آمدند اول سروش را اعلام کردند و گفتند نفر بعدی هم بعد از ناهار اعلام می‌شود؛ که آمدند من را کشیدند کنار و گفتند بیا صحبت کنیم، با مترجمشان بودند و گفتند: خیلی بچه خوبی هستی، از این که کنارمان بودی لذت بردیم، اما شرایط طوری پیش آمد که ما به نوعی دو دفاع چپ داریم و اگر من می‌توانستم بازیکن نگه داریم تو را حفظ می‌کردم، من خیلی تو را ندیدم، امیدوارم از من ناراحت نباشی و برایت آرزوی موفقیت می‌کنم. من هم گفتم‌ای کاش باشگاه زودتر اعلام می‌کرد، چون من قبل از این که با پرسپولیس تمدید کنم پیشنهاد‌های خوبی داشتم. گفتم برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم و انشالله تیم آینده خوبی داشته باشد.

پسر برانکو نبودم، اما خیلی به من اعتماد داشت

او درباره نگرش برانکو نسبت به خودش گفت: آقای برانکو خیلی به من اعتماد و اعتقاد داشتند و شاید در ظاهر خیلی نمی‌گفتند شایان مصلح پسر برانکو است، اما خیلی به من اعتماد داشت. یک سری فضا‌های خارج از فوتبالی دارم من و این‌ها باعث شدند در ۴ پنجره نقل و انتقالاتی من در لیست مازاد قرار داشتم. اما آقای برانکو به من خیلی اعتماد داشت و به جز دروازه بان و هافبک و دفاع راست در تمام پست‌ها بازی می‌کردم.

نه مدیر برنامه داشتم نه باند

مصلح افزود: من نه مدیر برنامه داشتم و نه دارم، ۴ سال پایه‌های استقلال بودم، بعد رفتم داماش، رفتم سپیدرود لیگ ۲ یک فصل کامل روی سکو و نیمکت نشین بودم و سه بازی آخر را بازی کردم فقط و کاری کردیم که تیم آمد لیگ یک. من می‌گویم سکونشینی لیگ ۲ تا پیشنهاد از تیم قهرمان ایران شش ماه بود! می‌گویید باندی نداشتی، اما خداراشکر جمع تیم پرسپولیس واقعا تیم بودیم.

درگیری خاصی با بازیکنان نداشتم

بازیکن سابق پرسپولیس درباره مشکلاتش با بازیکنان پرسپولیس گفت: فوتبالیست‌های یک تیم مثل خانواده هستند و باعث می‌شود اختلافات بیشتری بینشان به وجود بیاید. مهم این است که روز آخر که از تیم می‌روی پیام می‌دهند و می‌گویند اینجور نبوده و من هم می‌پذیرفتم. برای من در مسیر باور و اعتقادات بود و خداراشکر چیز خاصی نبود.

من سیاسی نیستم

شایان مصلح با اشاره به مشکلاتی که برایش به وجود آمد گفت: من آدم سیاسی نیستم و دغدغه من مشکلات اعتقادی و اجتماعی هستند. تا جایی که توانستم از مسائل سیاسی جدا ماندم، وظیفه ام را الان حفظ دین می‌دانم. آدم‌هایی که مطالعه می‌کنند، دغدغه‌های بیشتری دارند، سعی کردم مطالعات من خوب باشد. پشیمان هم نیستم، چون هر انسانی به یک چیز باور دارد و امروز باور من اینطور است و به آن افتخار می‌کنم.

یک سری می‌روند قهوه خانه، اما من…

مدافع چپ بلند قامت فوتبال ایران درباره زمان بندی اش برای انجام چندکار مختلف توضیح داد: تعارف که نداریم، ۲-۳ تایم تمرین هر فوتبالیست است، بعد از آن یکی می‌رود قهوه خانه، یک سری افراد میهمانی می‌روند، یک سری می‌روند دورهمی، من هم دوست دارم با مطالعه به آرامش برسم.

من آدم خوش قدمی هستم

مصلح درباره شرایطش برای فصل آینده گفت: من آدم خوش قدمی هستم و می‌روم جام می‌آورم. من لیگ دو سپیدرود بودم آمدیم لیگ یک، بعد با سپیدرود آمدیم لیگ برتر، بعد آمدم پرسپولیس قهرمان شدیم و ۴ سال بزرگسالانم هر ۴ سال با موفقیت بوده. امیدوارم تیم را طوری انتخاب کنم که این روند ادامه دار باشد.

باید به یک تیم مدعی بروم

او درباره احتمال حضور در استقلال گفت: اصلا منظور من در آن لحظه تیم استقلال نبود، احترام زیادی برای هواداران استقلال قائل هستم، چون ۴ سال برای آن‌ها بازی کردیم. بزرگان استقلال من را می‌شناسند و احترام ما متقابل بوده است. شما ندیدید من عدد نشان بدهم یا علیه استقلال مصاحبه کنم، در لایو هم منظورم این بود که حتی اگر رفتم تیم‌هایی که شما رابطه خوبی ندارید، از من شایان اتفاق بدی سر نمی‌زند. اما من باید یک تیم مدعی بروم.

برای زندگی در خارج آماده نبودم

وی درباره پیشنهاد خارجی گفت: برای خارج از ایران وقت نیست، قبل از فصل قره باغ آذربایجان پیشنهاد مالی خوبی داشتم، راستش آن موقع خیلی برای زندگی خارج از ایران آماده نبودم. بازهم ببینیم در یکی دو روز آینده چه می‌شود.

مادرم موافق ازدواجم نیست

شایان مصلح راجع به مسئله ازدواج و تاهل هم گفت: مادر فعلا موافق نیستند، اما سال پیش به این نتیجه رسیدم که باید ازدواج کنم تا حاشیه‌ها تمام شوند.

فکر کردم برانکو می‌ماند

مصلح در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا می‌دانستی برانکو می‌رود، عنوان کرد: من احساس می‌کردم می‌ماند، یک جمله‌ای بچه‌ها پرسیدند که سال بعد شما را می‌بینیم؟ که گفتند هنوز باهم قهرمان آسیا نشدیم.

امیدوارم برگردم پرسپولیس

او درباره احتمال بازگشتش به پرسپولیس هم گفت: همه چیز به آینده بستگی دارد، ممکن است بروم تیم‌هایی که فضا برای برگشت مهیا نباشد. ممکن است بروم و برگردم. اما آدم جایی که خاطرات خوشی دارد، دوست دارد برگردد. امیدوارم، ولی این اتفاقات جلوی من را نگیرد، من در تیم جدیدم باید تمام وجودم را بگذارم.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان